Nu mai putin de 61% din respondentii globali au declarat ca au folosit internetul pentru a se informa in legatura cu achizitionarea de produse alimentare.
Culorile imbietoare ale ambalajelor nu mai au demult un impact atat de puternic asupra procesului de achizitie al cumparatorilor, acestia informandu-se in prealabil pe internet, verificand preturi sau citind recenzii ale altor consumatori, potrivit unui studiu realizat pe 28.000 de utilizatori de internet din 56 de tari furnizat de compania de cercetare Nielsen.
Potrivit acestuia, 45% din consumatori au declarat ca au folosit internetul pentru a obtine informatii despre un produs alimentar, 43% pentru a cauta oferte speciale, 33% au citit un flyer/pliant promotional al unui retailer, 33% au cautat cupoane de reduceri, 26% au petrecut timp pe site-ul unui producator, 18% au oferit feed-back prin intermediul social media si 11% au folosit o lista digitala de cumparaturi.
Mai mult, intentia consumatorilor de a cumpara online produse alimentare si bauturi a crescut cu 44% in ultimii doi ani, mai mult de un sfert (26%) dintre cei interogati la nivel global declarand ca planuiau sa cumpere produse alimentare si bauturi cu ajutorul unui dispozitiv cu acces la Internet, cum ar fi un calculator, telefon sau tableta, in urmatoarele 3 pana la 6 luni. In plus, 61% din respondentii globali au declarat ca au folosit internetul pentru a se informa in legatura cu achizitionarea de produse alimentare.
“Specialistii in marketing trebuie sa determine segmentul de consumatori care se orienteaza spre sfera digitala cand vine vorba de nevoile lor de cumparare, astfel incat sa se poata concentra pe cumparatorii vizati cu strategiile digitale potrivite, astfel incat sa poata imbunatati experienta online de cumparare”, a declarat declarat John Burbank, presedintele departamentului de Initiative Strategice, Nielsen.