Compania franceza de produse de lux Hermes va deschide mai putine magazine in urmatorii cinci ani pentru a-si proteja imaginea de expunere excesiva pe o piata unde a fi un brand exclusivist pare ca garanteaza o trecere mai usoara prin tulburentele financiare.
“Avand in vedere riscurile “diluarii” brandului, trebuie sa fim prudenti. Vom reduce semnificativ numarul de magazine nou deschise pentru a renova si extinde magazinele existente” a spus directorul executiv Patrick Thomas dupa publicarea ultimeleor date financiare. Hermes are 340 de magazine in intreaga lume, dar inca isi planifica sa deschida 20 magazine in Orientul Mijlociu, America Latina si China. Hermes si-a targetat o crestere anuala de 12%, fata de 10% cat era la initial, pietele cu dare de mana fiind cele din China, Singapore si Hong Kong.
Sectorul de lux exclusivist este cel mai scump si cel mai in crestere sector, datorita pietelor emergente, mai ales din China. Acest sector reprezinta 40 de miliarde de euro din 191 miliarde cat valoreaza intreaga piata de lux, potrivit firmei de consultanta Bain.