Romanii au cheltuit in primul semestru cu doua procente mai putin pentru alimente, dar cu 5% mai mult pentru bere si bauturi non-alcoolice potrivit ultimului studiu al companiei de cercetare Gfk.

Printre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile se regaseste anul acesta si uleiul de gatit. Daca in 2011, pentru aceasta categorie, gospodariile au cheltuit cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in primele sase luni ale acestui an categoria inregistreaza o scadere valorica de pana la 9%, iar volumul a scazut cu 6%.

Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.

Dintre produsele de ingrijire personala pentru care observam cresteri volumice se numara samponul de par, sapunul de toaleta si deodorantele, in timp ce categorii precum pasta de dinti si detergentul de spalat rufe au avut evolutii constante.