Veniturile retailerilor europeni sunt supuse unor presiuni din ce in ce mai mari in contextul conditiilor economice, se arata intr-un raport al Standard&Poor. Cresterea preturilor si concurenta accerba reala si online ii pun pe ganduri pe acestia. In Romania insa discutam despre costul muzicii ambientale care se va simti in curand in costul final al produsului.
Consumul redus, rata ridicata de somaj si veniturile ce se micsoreaza pe zi ce trece, toate dauneaza afacerilor retailerilor intr-un moment in care atat profitabilitatea lor e in scadere din cauza cresterii ponderii comertului online si inclinatia tot mai mare a clientilor de a accepta retailerii de tip discount”, spune analistul Raam Ratnam, reprezentant al companiei.
Retailerii sunt de asemenea obligati sa faca investitii pentru a-si improspata si actualiza stocul actual de magazine si pentru a extinde divizia de comert online.
In plus, pretul in crestere al materiilor prime precum graul sau soia vor pune presiune in continuare pe profit si anul viitor. Astfel ca analistii considera ca retailerii vor avea o dificultate in a creste preturile, mai ales ca exista o competitie intensa de preturi, iar consumatorii devin din ce in ce mai sensibili la acest criteriu.
In acest timp pietele emergente, a caror economii in dezvoltare au ajutat la cresterea profitului retailerilor internationali, devin mai putin avantajoase din cauza ca si economiile lor cresc cu o rata mai mica, iar retailerii europeni au de infruntat o competitie puternica din partea firmelor locale.
In Romania, marile hipermarketuri nu au insa frica de competitie, ele anuntand deja noi cresteri “pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le platesc pentru muzica ambientala din magazine”, dupa cum sustine Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania.
Daca pana in 2011 un magazin de 15.000 de metri patrati (suprafata medie a unui hipermarket) platea modica suma de 1.270 de lei (280 de euro) pe luna, acum plateste 3.600 de lei (796 de euro), adica 43.200 de lei (9.563 euro) pe an. Aceasta situatie e suparatoare pentru profiturile marilor retaileri, dupa cum reprezentantul asociatiei o spune: “Inmultiti 3.600 de lei cu 12 luni si apoi cu numarul de magazine de suprafata mare construiti in ultimii zece ani, iar apoi intrebati-va unde se duc banii respectivi”, spune Alexandru Vlad pentru Mediafax. Motivul acesta ar putea acoperi insa o scumpire din alte motive mai serioase: respectiv cresterea pretului energiei si a pretul alimentelor.