Creioanele cerate, segmentul cu cererea cea mai mare

Aceeasi sursa arata ca lunile de Back to School (BTS) reprezinta cea mai favorabila perioada a anului pentru producatorii de instrumente de scris, cererea pentru rechizite crescand aproape exponential.
Structura in volum a pietei a ramas similara anului trecut: instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit si mecanice, rollere si finelinere) ocupa 50% din total piata, ele fiind urmate de categoria instrumentelor de colorat (creioane colorate, carioci si creioane cerate), cu o pondere de 44% din totalul pietei instrumentelor de scris in perioada BTS in 2012.
Analizand cresterile in volum si valoare din perioada analizata comparativ cu anul anterior, categoriile de succes sunt instrumentele de colorat, cu o crestere de 4% in volum si 14% in valoare, urmate de instrumentele de scris, care au inregistrat cresteri de 1% in volum si 2% in valoare.
Cea mai mare crestere de pret pe bucata in perioada premergatoare inceperii scolii in 2012 a fost vizibila in cazul produselor de corectat textele scrise, si anume 11% fata de 2011, ceea ce justifica si scaderea semnificativa in volum a acestei categorii – 15%.
Creioanele cerate au reprezentat segmentul cu cererea cea mai mare dintre toate cele 13 segmente, astfel incat au avut cresteri de 35% in volum si 40% in valoare. Pe locul al doilea in topul celor mai solicitate instrumente de scris se afla creioanele colorate, cu cresteri de 9% in volum si 19% in valoare. Aceste cresteri sunt explicabile prin nevoia existenta pe piata inainte de inceperea anului scolar, care este mult mai accentuata decat in restul anului.
In saptamana 9-15 septembrie 2012, sectorul instrumentelor de scris a inregistrat cele mai mari cresteri in volum si valoare, comparativ cu celelalte saptamani din perioada Back To School – aproape doua milioane de bucati vandute – care au totalizat suma de 510.000 de euro.
No related posts.