Dezvoltarea online-ului a creat sperante si asteptari importante atat comerciantilor, cat si  celor care ofera servicii de promovare. Online-ul pare calea optima pentru cresterea vanzarilor in defavoarea comertului traditional, precum si pentru cresterea notorietatii brandului. Un nou studiu al companiei de consultanta PwC demitizeaza insa conceptele nou create:

In timp ce 60% dintre respondenti folosesc social media ca sa urmareasca, sa descopere si sa ofere feedback brand-ului si comerciantilor, aceste  nu  aduc semnificativ mai mult trafic – doar 10% din esantionul studiului afirmand ca o interactiune de pe platformele de social media i-a condus catre un anumit magazin virtual. De fapt, 17% dintre utilizatorii de internet nu fac deloc cumparaturi online – ei prefera in continuare sa cumpere exclusiv din magazine.

Platformele de social media vor deveni in curand un canal indispensabil pentru comertul cu amanuntul

Potrivit studiului, analizate independent platformele social media  nu par sa devina canale  importante de comert cu amanuntul in viitorul apropiat. Insa devin din ce in ce mai populare in fiecare an si genereaza un procent tot mai mare de cumparaturi pe toate canalele, nu numai pe cele online.

 In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare

O parte dintre cumparatorii de pe canale multiple afirma ca apeleaza la cercetarea ofertei in online, insa mai multi dintre acestia prefera sa cumpere produsele de la un magazin traditional.

Tableta va depasi in curand calculatorul personal in topul preferintelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumparaturi online

Cumparatorii folosesc in continuare intr-o proportie covarsitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumparaturi online.  Aproximativ 97% dintre respondenti prefera computerul in defavoarea tabletei pentru a face o achizitie online , in timp ce numai 28% folosesc tableta. Tabletele si telefoanele inteligente nu par sa recupereze teren in viitorul apropiat – insa exista potential ca acestea sa devina mai importante pentru alte etape din procesul de cumparare.

Pe masura ce lumea devine mai conectata, consumatorii internationali devin din ce in ce mai asemanatori

Cu toate ca se cumpara mai mult ca niciodata de la comercianti internationali, depasindu-se chiar si granitele prin intermediul serviciilor online, exista in continuare o gama larga de diferente locale in comportamentul consumatorilor.

Comerciantii domestici vor avea mereu avantajul pietei locale de desfacere fata de comerciantii internationali

Comerciantii straini isi fac loc pe listele de furnizori preferati ai consumatorilor pentru comertul cu amanuntul de pe canale multiple.

Comerciantii sunt mai bine pozitionati decat brandurile pentru ca se afla mai aproape de consumator
Consumatorii cumpara direct de la producatori si multi nu mai fac o diferentiere intre comercianti si brandurile preferate.

Preturile mici reprezinta principalul factor in decizia consumatorului de a cumpara de la comerciantii preferati

Cumparatorii apreciaza calitatea si brandurile inovatoare in defavoarea pretului atunci cand cumpara de la comerciantii preferati de pe canale multiple.

Cercetarea PwC a fost realizata in perioada iulie-august 2012, pe un esantion de 11.000 de cumparatori online din 11 tari de pe trei continente, incluzand atat economii mature, cat si piete emergente: Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si SUA.