Black Friday a consumat resursele romanilor pentru Craciun

In cel de-al patrulea trimestru (T4) al lui 2012 piata de IT a inregistrat o crestere de 11% comparativ cu ultimul trimestru din 2011 potrivit firmei de cercetare de piata Gfk, ajungand la o valoare de 150 milioane de euro. Rezultatele campaniilor Black Friday le-au depasit pe cele ale traditionalului sezon de Craciun. Promotiile cu cel mai mare impact au fost cele pentru tablete, urmate de cele pentru periferice (mausi, tastaturi si camere web) si computere portabile.
In T4 2012, vanzarile de electronice au crescut cu aproximativ 10%, ajungand la 116 milioane de euro. Acesta crestere a fost generata de evolutiile pozitive ale vanzarilor cu televizoare cu ecran plat, in timp ce restul produselor electronice au inregistrat rate de crestere negative. Cererea pentru televizoare cu ecran plat a fost in decembrie 2012 similara cu cea din decembrie 2011. Luna noiembrie 2012 a fost cea care, prin campaniile de tip Black Friday, a adus valoare extra. In ceea ce priveste aceasta categorie, vanzarile din saptamana marcata de Black Friday au reprezentat 68% dintr-o luna obisnuita, precum octombrie.
Anul 2012 s-a incheiat intr-o nota optimista, cu 5% crestere fata de anul trecut pentru piata de electronice.