Grupul francez de hipermarketuri si supermarketuri Carrefour, numarul doi pe piata mondiala de retail, a inregistrat in 2012 vanzari totale de 76,8 miliarde de euro, cu 0,9% mai mult fata de anul anterior, datorita tarilor emergente.

Profitul operational a scazut cu 2,6%, la 2,14 miliarde de euro, din cauza evolutiei slabe a pietelor din sudul Europei, precum Spania si Italia, dar s-a situat peste asteptarile analistilor consultati de Bloomberg. In plus, profitul net Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut, de la 371 milioane de euro la 1,23 miliarde de euro, adaugandu-se aici castigurile inregistrate din vanzarea mai multor active.

Pentru anul acesta Carrefour are in plan dezvoltarea retelei de magazine pe toate formatele, in Europa retailerul urmand  a se axa pe adaptarea ofertei si a costurilor la contextul economic nefavorabil, in timp ce in Asia si America Latina isi va continua expansiunea.

Carrefour si-a ajustat si anul trecut preturile pe toate pietele in care opereaza, dar aceasta actiune a avut impact minor asupra marjelor brute datorita unui mix comercial imbunatatit.

In plus, grupul va incerca sa simplifice procesul decizional largind gradul de autoritate al  managerilor de magazine.

Foto credit:  TASfaction / Foter.com / CC BY-NC-ND