Cu o medie lunara de 50.000 de vizitatori unici, blogul de fashion al Danei Rogoz este platforma perfecta dezvoltarii unui brand propriu. Gentile Moon by Dana Rogoz au aparut in mod natural, dupa cursurile artcademy® Fashion Business School si o crestere lunara a numarului cititorilor din partea carora primea un feed-back pozitiv.
“Publicul meu imi cerea si astepta ceva in plus. Asa ca brandul Moon a fost doar un pas firesc”, a povestit Dana Rogoz intr-un interviu Retailers.ro care a tintit o crestere organica a brandului, asa ca a pornit de la un singur produs – genti de piele cu fete interschimbabile – si nu o colectie de peste zece produse.
Numele brandului vine atat de la luna de miere, perioada in care si-a concentrat planul de afaceri, precum si de la ideea de a avea in fiecare zi un alt produs care se muleaza pe nevoile fiecarei femei.
Gentile plic cu dimensiunile 31 cm/ 20,5 cm au o culoare de baza nude sau neagra, la care se pot adauga fete detasabile variate, de la blug, la modele animal print sau army. Plicul initial cumparat include o fata oglinda si cea de piele naturala.
“Ideea e a mea, designul e al meu, stiam de la inceput cele mai mici detalii. A durat insa sapte luni sa o pun pe picioare. Pana am gasit furnizorii si spatiul de productie, pana am realizat prototipul, pana am gasit echilibrul corect dintre cost productie si valoare a durat cam mult. Pentru ca am tinut la detalii”, adauga Dana Rogoz.
In plus, cunoscandu-si potentialii clienti de pe blog a dorit ca produsul sa fie accesibil.
La acest moment furnizorii aduc materia prima – pielea -din Franta, gentile si-au gasit producator in Buzau, iar impachetarea coletelor o face chiar Dana Rogoz. Un start-up. “Cei cu care colaborez eu lucreaza foarte mult la export, au capacitate mare de productie, dar au fost de acord sa produca chiar daca e vorba de un volum mic. Nu-mi inchipuiam ca gentile mele pot fi facute intr-un apartament, pentru ca am vrut ca acestea sa fie bine cusute si sa defilez cu un produs de calitate. Pentru asta aveam nevoie de utilaje”, mentioneaza Rogoz.
Produsul Moon se dezvolta in functie de cerintele publicului. Tocmai s-a adaugat si un sistem versatil si original de prindere a lantului. Si Dana Rogoz admite ca multe idei se nasc din cerintele cititorilor.
Tot pentru a fi aproape de cititori, Dana Rogoz nu a apelat la comertul online, ci livrarea prin plata ramburs: “Foarte putini romani cumpara online. E mai simplu pentru ei sa plateasca si sa comunice prin email. Nu vor sa riste si doresc sa fie lucrurile simple”. Pentru clientele din Bucuresti care doresc plicul intr-o ora, Dana Rogoz a apelat la firma de distributie pe biciclete.
Fiindca nu a investit mai mult de cateva mii de euro si deja a vandut din prima luna cateva zeci de produse, dezvoltatoarea brandului se asteapta ca ideea ei sa fie copiata in cateva luni si nu are o problema cu asta. Poate si pentru ca are un bazin de clienti-cititoare fidele, care ii apreciaza efortul depus in primul ei start-up.