Serviciile incep sa aiba o importanta tot mai mare in procesul de fidelizare al clientilor, potrivit unui studiu recent realizat de Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de bricolaj si gradinarit. Potrivit companiei, printre serviciile la care apeleaza cel mai mult clientii magazinelor Hornbach se numara consilierea, serviciul de mixare a vopselelor, de debitare a lemnului, de montaj, cat si cel de confectionare rame.

Conform ultimelor studii realizate de retailer, serviciul la care apeleaza cel mai des romanii este cel de consiliere, atat la nivelul intregii piete de retail de bricolaj, cat si in magazinele proprii.

Imediat in topul celor mai cautate servicii se inscriu cel de mixare a vopselelor si cel de debitare a lemnului. Astfel, in functie de preferinte, romanii pot sa isi achizitioneze nuanta exacta a vopselei pe care si-o doresc, precum si cantitatea de material de care au nevoie. Si serviciile de montaj sau de confectionare rame sunt foarte cautate.

In topul preferintelor urmeaza serviciile de transport in functie de nevoi. In cazul Hornbach clientii pot inchiria, contra cost, camionete mici cu sau fara sofer, sau camioane de mare tonaj dotate cu liza si rampa. In plus, in mod gratuit, pot apela la remorcile Hornbach pentru a transporta produsele achizitionate.

Confectionarea de perdele este un alt serviciu des solicitat de clienti, acestia beneficiind de croiala, sulfilare si aplicare rejansa.

Costul serviciilor oferite nu este inclus in pretul produselor. Pentru a asigura un nivel de transparenta cat mai mare pentru clienti si a pastra preturile produselor la cel mai mic nivel din piata, Hornbach taxeaza separat fiecare serviciu in parte, exceptie facand cel de consiliere.

”In ultima perioada, tot mai multi romani acorda o importanta deosebita serviciilor oferite de magazinele de bricolaj. Chiar daca pretul este si el foarte important, serviciile puse la dispozitie au un impact pozitiv pe termen lung”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach.

Acesta a subliniat ca, in acest moment, Hornbach dispune de doua servicii unice pe piata. Unul dintre acestea este cel de montaj profesionist. Astfel, dupa achizitionarea produselor de care au nevoie, clientii pot programa un mester pentru a fi efectuate masuratorile la domiciliu, urmand ca apoi proiectul sa fie pus in practica de o echipa profesionista. ”Serviciul de montaj este foare important pentru clientii care au proiecte mai mari deoarece economisesc timp in alegerea unui meserias si, in plus, dispun si de garantia lucrarii timp de doi ani”, a subliniat Mugurel-Horia Rusu.

Un alt serviciu ce poate fi gasit doar in oferta Hornbach este cel de rezervare – ridicare, care presupune alegerea unui produs si ridicarea ulterioara a acestuia din magazin. Clientii economisesc astfel timp si nu trebuie decat sa aleaga articolul dorit din ultimul prospect valabil, sa il rezerve prin email sau fax in magazinul dorit si sa il ridice chiar si la doar patru ore de la rezervare.