Lantul de hipermarketuri Auchan Romania va aplica propriul model economic – care presupune preturi mai competitive pentru clientii celor 20 de hipermarketuri preluate de la Real.

“Auchan urmareste eficientizarea activitatii acestora prin aplicarea politicii proprii. Astfel, modelul Auchan presupune o proportie mai mica a cheltuielilor de functionare prin raportare la cifra de afaceri”, se arata in decizia Consiliului Concurentei de aprobarea a tranzactiei prin care Auchan a preluat 20 de hipermarketuri Real, relateaza Mediafax. Acest fapt va permite Auchan sa propuna consumatorilor preturi mai competitive si sa atraga astfel o clientela mai numeroasa pentru magazinele preluate, mentioneaza sursa citata.
Conform partilor, politica de preturi a Auchan este diferita de cea a Real si a altor mari lanturi de magazine. O astfel de deosebire este data de faptul ca, conceptul Auchan presupune aplicarea de preturi mici pentru toate produsele. Alte lanturi de magazine, inclusiv Real, practica preturi mici la produsele cele mai vandute, compensand cu preturi mai mari la restul de produse.
O categorie de produse la care Real practica preturi competitive este cea de “fructe si legume”.

“Auchan considera ca aceasta se datoreaza in special punctului forte al Real Romania in materie de logistica. De exemplu, Auchan Romania poate obtine preturi de achizitie foarte competitive pentru produse proaspete in anumite parti ale tarii, dar din cauza deficientelor de logistica, nu poate difuza aceste produse in intreaga sa retea si poate vinde aceste produse doar in zona de unde le-a achizitionat. Intrucat Auchan Romania intentioneaza sa preia sistemul logistic al Real Romania, se asteapta sa poata distribui astfel de produse la preturi competitive catre toate cele 31 de magazine”, se mai spune in raport.

Astfel Auchan vrea sa integreze aspectele pozitive ale sistemului de functionare actual al Real Romania, precum sistemul logistic, care este mai performant.

“Acesta va permite Auchan sa asigure difuzarea produselor proaspete romanesti dintr-o anumita zona, pe care anterior le putea obtine doar pe plan local, catre intreaga retea. De asemenea, acest sistem logistic va constitui un element important in dezvoltarea de catre Auchan a conceptului sau de marca proprie aplicat unor produse fabricate in tara”, se mai arata in document.