Apple este cel mai valoros brand din lume evaluat la 110 de miliarde de euro, urmat de portofoliu de branduri al Coca Cola Company evaluat la 67 de miliarde de euro si de Google evaluat la 55 de miliarde de euro, potrivit Top 100 cele mai valoroase branduri din lume, realizat de Eurobrand.

LVMH ramane cea mai valoroasa firma din Europa, fiind evaluata la 39 de miliarde de euro (ocupa locul 12 in top 100 cele mai valoroase branduri din lume). Aceasta este urmata de Nestlé cu o valoare de 34 de miliarde de euro si de Vodafone cu o valoare de 28 de miliarde de euro.

China Mobile, firma a carei portofoliu de branduri se ridica la 45 de miliarde de euro, ramane pe prima pozitie in Asia si se regaseste intre primele 10 cele mai valoroase branduri din lume. Aceasta este urmata de Samsung cu o valoare de 25 de miliarde de euro si Toyota cu o valoare de 22 de miliarde de euro.

Gerhard Hrebicek, directorul executiv al Eurobrand si presedintele Institutului European de Branduri, a facut un sumar al celor mai recente constatari, dupa cum urmeaza:

“Peisajul” brandurilor americane este dominat de sectorul IT& Tehnologie si cel al bunurilor de larg consum, reprezentand 41% din 100 cele mai valoroase branduri din lume. Europa detine 43%, brandurile germane clasandu-se pe primele pozitii, brandurile din Asia detin 15%, iar cele din Brazilia doar 1%.

Volkswagen Group (Germania) inregistereaza cea mai mare crestere din Europa +25,1%, in timp ce Facebook este brandul cu cea mai mare crestere la nivel global de +28.8%.