In opinia consumatorului cele mai intruzive trei medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV si emailuri primite fara acordul lor, arata  studiul de piata desfasurat de Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta in vederea descoperirii modului in care pot relationa in Romania marcile cu consumatorii.

Atat specialistii in marketing, cat si consumatorii considera ca ce-i prea mult strica. 71% dintre marketeri sunt de parere ca “unele marci transmit mesaje atat de intens si cu o frecventa atat de mare, incat ajung <sa terorizeze> prin publicitate”. De cealalta parte insa, consumatorii nu sunt atat de sensibili la asaltul marcilor, doar 59% dintre ei fiind de acord cu afirmatia de mai sus.

Comunicare in ambele sensuri

Website-ul companiei este un canal esential de comunicare cu clientii. Astfel,  intrebati ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu marca/produsul/oferta – 56%, de a face cumparaturi (acolo unde i se ofera aceasta posibilitate) – 42% si de a trimite un email/comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar daca doar 16% mentioneaza ca li s-a raspuns ca urmare a trimiterii acestui email.

Stresul social media

Aproximativ 50% dintre consumatori considera ca retelele sociale si site-urile de review-uri  furnizeaza perspective realiste asupra marcilor si ca marcile sunt fortate sa fie mai responsabile datorita retelelor sociale, chiar daca intr-o masura semnificativ mai mica decat marketerii. Acestia acorda zonei de social media o importanta mult mai mare in construirea imaginii de marca in fata consumatorilor decat o fac consumatorii.

Photo credit: mkhmarketing / Foter / CC BY