Din cauza cresterii pretului pentru materia prima si scaderii puterii de cumparare, vanzarile producatorului de vinuri Vincon Vrancea au scazut in acest an cu 5-7%, la aprope 27 milioane euro, a declarat Dan Danescu directorul general al Vincon. Scaderea este mult inferioara celei estimate pentru intreaga piata de profil, estimata la 18%, potrivit reprezentantului Vincon citat de Mediafax.
In acest an comertul traditional a contribuit cu aproximativ 64% la realizarea cifrei de afaceri a companiei. In ceea ce priveste exporturile, Danescu a aratat ca acestea nu au reprezentat o prioritate in acest an. “Exporturile nu reprezinta o prioritate pentru companie in acest an, si astfel nu au o contributie semnificativa la cifra de afaceri”, a spus Danescu.
Pentru anul viitor, Vincon va continua procesul de rearanjare si dezvoltare a portofoliului, dar si completarea unor segmente neacoperite, focusul companiei fiind segmentele mainsteam, premium si super premium.
Recent, compania a lansat o noua gama de vinuri super premium pe segmentul retail, pentru care asteapta vanzari de 200.000 euro in primul an.
Compania detine 1.500 de hectare de vie in podgoriile Odobesti, Cotesti, Panciu si Husi, 11 ferme viticole, 10 crame.