Romanii au achizitionat anul trecut produse marca privata de 2,6 miliarde de euro, acestea ajungand sa reprezinte 15% din piata de retail, potrivit Mediafax.
Cota de piata a marcilor private in prima jumatate a anului 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele si dulciurile”, a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.
Marcile private detin cea mai mare pondere in magazinele cu profil discount, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% la Carrefour si de 6% la Auchan.
Categoriile cu cea mai mare cota de piata in volum erau la finele primului semestru batistele de hartie (52%), servetelele umede (64%), prosoape de hartie (37%), uleiul pentru gatit (38%) si hartia igienica (33%). De asemenea, produsele sub marca proprie care au inregistrat cele mai mari rate de crestere au fost cerealele pentru micul dejun, sapunul, branza, iaurtul, ciocolata tablete si pralinele.
Anul trecut, potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, vanzarile de produse marca privata ale retailerilor au crescut, fata de 2011, cu 34% pe categoria alimentelor si cu 36% pe segmentul produselor nealimentare. Potrivit sursei citate, ouale, uleiul si carnea de pui au o pondere de peste 50% din vanzarile retailerilor pe fiecare din aceste categorii. De asemenea, aproape 40% din vanzarile de faina sunt sub marca proprie, pe segmentul conservelor ponderea brandurilor proprii este de 35%, de 30% la peste si fructe de mare, 26% la produse congelate, 22% la mezeluri, 22% la lactate, 19% la dulciuri, 16% la panificatie, 15% la sucuri si apa, 12% la bauturi alcoolice, 11% la zahar, 10% la legume si 10% la vinuri.