In 2013 fiecare roman a cheltuit in medie 228 de lei pe produse de cosmetice, de ingrijire si infrumusetare.

Astfel, a fost cheltuita o suma de 4,3 miliarde de lei pentru astfel de produse, cea mai mare parte a sumei fiind cheltuita pe parfumuri (885 milioane de lei) si produse de ingrijire a pielii (890 milioane de lei), potrivit unei analize marca – Ziarul Financiar.

Acestea sunt urmate de piata produselor de par 588 milioane de lei, piata machiajului – 547 milioane de lei si piata produselor pentru dus 434 milioane de lei si a deodorantelor -370 milioane de lei. Cheltuielile pentru produsele pentru barbati a ajuns in 2013 abia la 340 milioane de lei.

Analistii companiei de cercetare de piata Euromonitor estimeaza ca in 2017 suma cheltuita pe produse de ingrijire si infrumusetare va ajunge la 4,56 miliarde de lei, in crestere cu 5% fata de 2013. Tot potrivit calculelorĀ  pe baza datelor companiei de cercetare Euromonitor un roman a cheltuit 19,5 lei pe deodorante anul trecut – echivalentul a maxim doua astfel de produse -, 12 lei pe produse de ingrijire orala si 31 de lei pe produse pentru par.

Photo credit: Jocelyn | McAuliflower / Foter.com / CC BY-NC-SA