Aproximativ 30-40% dintre hainele vandute in magazinele din Romania sunt contrafacute, iar falsurile sunt prezente de la buticuri si pana la magazinele luxoase din mall-uri, a declarat  Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri si Turism, agentiei Mediafax.

Contrafacerea merge spre 30-40% din hainele de pe piata. Eu am fost si in mall si am vazut ca scria pe o eticheta comerciala foarte frumoasa «100% lana» si cand, fiind specialist, m-am dus la eticheta de producator din interior, era acrilic 100%”, a spus Grapini, care a infiintat si condus mai multe afaceri in domeniul textil. Astfel, ea i-a sfatuit pe cumparatori ca atunci cand intra intr-un magazin de haine sa controleze doua etichete. Pe langa eticheta mare, de carton, cumparatorul trebuie sa caute in interiorul produsului, unde fabricantul este obligat prin lege sa puna o eticheta.

“In interiorul produsului exista o eticheta mica textila, imprimata sau tesuta, pe care trebuie sa scrie obligatoriu componenta fibroasa, marimea si celelalte. Daca producatorul face contrafacere si pune el eticheta de 100%, consumatorul, cand constata ca nu e asa, se poate duce la Protectia Consumatorului sa reclame producatorul. Daca insa producatorul a pus corect eticheta, comerciantul este cel care trebuie amendat”, a mai spus ministrul care este sigur ca cele mai mari contrafaceri sunt facute de comercianti.