Nu e deloc usor sa castigi lupta cumparaturilor online, dar noile analize si cercetari ar putea ajuta la intelegerea motivelor care determina ca un website sa piarda comenzi si clienti.

O analiza  Qubit asupra a 400 de website-uri ce a durat trei ani a arata ca exista in principal opt probleme principale care pot fi rezolvate.

1. Pretul

Cercetarea Qubit arata ca exista doua situatii negative cu care se poate confrunta un website de retail- fie clientul considera pretul prea mare pentru produsul  oferit, fie prea mare pentru bugetul personal.

Potrivit Nomis Solutions, consumatorii sunt de 7,4 ori mai sensibili la pretul online decat la cel din magazin, asa ca este necesar ca preturile afisate sa fie competitive cu cele din piata.

Am adauga ca in Romania, unele website-uri ce vand servicii si nu numai, refuza sa-si afiseze pretul, sperand ca vizitatorul isi va face timp sa-l contacteze si va porni o negociere. Situatie ce nu are loc des.

2. Portofoliu de produse variate

Exista diferite motive care determina achizitia online, cel mai important fiind cosul larg de oferte ce poate fi descoperit stand la un calculator. Cumparatorii online isi doresc in acest sens o experienta simplificata in descoperirea produselor online, fata de cea din magazinele reale.

Qubit sugereaza imbunatatirea gamei de produse si investitii in platforma de cautare, in sistemul de recomandari, in listele dedicate pentru produse noi sau de sezon.

3. Dimensiunea

Din pacate foarte multe site-uri nu au o pagina suficient de bine pusa la punct cu privire la dimensiuni/marimi. Pentru a evita retururile un site de fashion ar trebui sa puna accent pe explicarea si ajutarea clientului in a-si alege comanda pe dimensiunea potrivita.

4. Cautarea pe site

Nimic nu enerveaza mai rau pe un vizitator decat o bara de cautare ascunsa in website sau neutilizabila. Qubit sugereaza imbunatatirea si extinderea sistemului de taguire, precum si adaugarea de noi functii pentru cautare.

5. Stocul

O alta nemultumire a vizitatorilor este stocul existent sau prezentarea pe website a unui produs ce nu este in stoc pentru care se pot face plati.

6. Navigarea

Daca website-ul nu este clar etichetat si usor de navigat clientii vor pleaca. Item-urile populare si reducerile ar trebui subliniate.

7. Discounturi/ Reduceri

Una din cele mai importante plangeri primite de Qubit din partea cititorilor se refera la dificultatea utilizarii cupoanelor de reducere sau la gasirea paginilor cu produsele reduse.

8. Imagine

Daca site-ul nu este atractiv atunci compania isi face un deserviciu. Studiile arata ca utilizatorii de site-uri mai intai scaneaza fotografiile si apoi citesc materialele referitoare la produs. Acest lucru inseamna ca imaginea de produs este foarte importanta. Potrivit Qubit, consumatorii prefera sa vizualizeze mai multe imagini pana a face o achizitie si doresc sa vada produsul pe un model. Continutul video si imaginile multiple pot determina vizitatorul sa devina cumparator.

Photo credit: prateekb / Foter.com / CC BY-ND