Producatorul slovac de cascaval si unt Koliba se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri pe piata romaneasca de 57% in 2014, estimand-o la 5,5 milioane de euro, potrivit Mediafax. Cresterea ar fi putut fi mai mare daca romanii nu ar fi atat de fideli produselor locale ceea ce afecteaza brandurile internationale care incearca sa se dezvolte pe piata din Romania.
“Pentru Koliba, anul 2013 a fost foarte bun pentru productia de unt, cererea foarte mare de produse fiind dificil de onorat. (…) Cele mai apreciate produse Koliba atat in Romania, cat si in celelalte tari sunt cascavalul, cascavalul afumat, untul premium natural si Gustul untului 57% si 65% grasime. Pretul lor se situeaza la un nivel mediu sau scazut”, a declarat country managerul companiei, Francisk Emerik Iabloncic care subliniaza ca romanii prefera untul altor lactate si sunt codasi in clasamentul consumului de lactate la nivel european.
Koliba produce cascavaluri semitari maturate si unt traditional, brandul fiind prezent pe piata romaneasca din 2008 si distribuit prin marile retele de magazine.
Printre competitorii companiei pe piata locala se numara Albalact, FrieslandCampina, Lactalis, Covalact, dar si marcile private ale retailerilor.