India este terenul virgin al producatorilor si retailerilor internationali, fiind locul in care marii giganti vor sa investeasca.

PepsiCo a anuntat investitii de 5,5 miliarde de dolari in zona, la fel si competitorul sau Coca Cola care a planificat investitii de 5 miliarde de dolari. Mai mult, saptamana trecuta H&M a anuntat deschiderea primului magazin in India din cele 50 planificate reprezentand o investitie de 115 milioane de dolari.

In plus zona Indiei este o zona cum nu mai exista alta in lume, fara infrastructura de retail modern dar avand sprijinul unor noi elemente de marketing precum internetul, social media si tehnologia mobila.

India prezinta oportunitatea unica de a dezvolta al doilea val de retaileri – aceia care vor gandi strategii de marketing pentru mai multe canale, neavand ca prioritate magazinele clasice. Se va analiza mult modul in care clientul cumpara si ce vrea sa cumpere, nu istoricul vanzarilor altor retaileri. Localizarea clientilor si personalizarea ofertelor pentru cele 28 de state ce au culturi diferite – de la mancare, la haine si obiceiuri, si in care se vorbesc nu mai putin de 780 de limbi si dialecte diferite – acestea vor fi cele mai mari impedimente”, arata  Simon Hay, CEO al companiei britanice de cercetare Dunnhumby citat de Forbes, subliniind atat oportunitatile oferite de aceasta piata, cat si dificultatile care vor cere din partea retailerilor multa creativitate.

Photo credit: lecercle / Foter / CC BY-NC-SA