Google a obtinut luna trecuta un patent cu ajutorul caruia ar putea rezolva una din cele mai mari probleme ale magazinelor clasice care isi fac reclama online: aceea de a aduce vizitatorii site-urilor in magazine.
Patentul descrie un tip de reclama online care la un click rezolva problema transportului catre acel magazin sau restaurant, cautand imediat o ruta si un transport gratuit sau cu cost redus. Algoritmul de chemare a taxiului ia in considerare zona in care locuieste internautul, costul transportului precum si profitul potential analizand varsta, interesele, ocupatia si achizitiile anterioare ale potentialului client. Mijlocul de transport pentru care potentialul client ar primi gratuitate sau reducere ar putea fi un taxi, un tren, un autobuz sau chiar un vehicul autonom, in functie de optiunile companiei ce a publicat reclama.
Inventia are o baza consistenta si realista, avand in vedere ca motorul de cautare Google deja cunoaste cum sa optimizeze reclamele in functie de varsta si zona in care locuieste un internaut, precum si informatii mai personale, precum ocupatia, achizitiile anterioare, pagini de interes.
Anunturile speciale ar putea fi afisate pe un smartphone sau pe un ghiseu stationar dintr-o zona publica. Totusi, pentru a asigura succesul publicitatii, Google va folosi date despre utilizatori. Pentru asta, cei care vor accesa ghiseul vor trebui sa se logheze cu contul de Google. Sistemul va urmari cate cumparaturi a facut o anumita persoana si daca respectiva a calatorit gratuit fara sa cumpere de mai multe ori, la un moment dat nu ar mai beneficia de oferta.
Proiectul este inca la stadiul de concept, dar cum retailerii cauta permanent noi metode pentru a avea cat mai multi vizitatori in magazine, iar Google incearca sa-si creasca veniturile din publicitate, viitorul prezentat nu pare atat de departe.