Doua treimi din fraudele comise in supermarket sunt realizate de angajati, cu ingaduinta celor de la paza, potrivit lui Gabriel Pavel, director de marketing al RBC, integrator si furnizor de servicii IT pentru lanturile locale de retail citat de Agerpres. Pagubele cauzate prin frauda sunt intre 1,3 – 2% din valoarea vanzarilor.
“Intre 60 – 67% dintre furturi au loc prin angajati si agentii de paza. Doua treimi din fraudele comise in supermarket sunt datorate personalului. Am ajuns la stadiul in care monitorizam chiar bonul de casa pe camere de luat vederi, pe care il comparam cu marfa’, a spus Pavel.
Reprezentantii RBC sustin ca in urma unei monitorizari specializate, au fost depistate 200 de metode prin care pot fi furate bunuri din supermarket.
“Exista 200 de metode de furt. Unii au fost chiar foarte interesati sa vada lista cu acestea. Pagubele cauzate prin frauda sunt intre 1,3 – 2% din valoarea vanzarilor, ceea ce reprezinta foarte mult pentru un supermarket. Noi am implementat solutii antifrauda legate inclusiv de angajati si solutii antifrauda legate de clientii magazinelor. Am trecut si la introducerea unor proceduri digitale speciale, astfel incat omul de la securitate este alertat daca la o casa de marcat se intampla ceva neobisnuit’, au aratat reprezenntantii.