Tesco tatoneaza piata din Romania

“Sectorul de retail din Romania este, cel putin la acest moment, un sector foarte dinamic. Firmele active pe aceasta piata isi extind prezenta prin deschiderea de noi magazine in fiecare an, iar noi concurenti (de ex. Tesco, Jeronimo, BIM), care deja activeaza in Europa de Est, estimeaza o potentiala intrare pe piata din Romania”, se arata in raportul Consiliului Concurentei.
Potrivit acestuia nu exista bariere semnificative care sa influenteze intrarea pe piata din Romania, ci dimpotriva, aceasta piata era caracterizata printr-un grad ridicat de deschidere, influentat de mai multi factori. “Retailerii internationali pot sa-si infiinteze relativ simplu magazine pe teritoriul Romaniei. Cererea populatiei pentru comertul modern este foarte mare, iar dezvoltarea acestei piete este, de asemenea, sustinuta din punct de vedere politic si economic”, se arata in raportul Consiliului Concurentei.
Conditiile de intrare pe piata locala sunt foarte asemanatoare cu cele intalnite in Polonia, Cehia si Ungaria, tinand cont mai ales de ritmul de dezvoltare a acestor state. ” Partile sustin ca pe piata din Romania vor avea loc noi intrari, asa cum s-a intamplat si in Polonia, Cehia sau Ungaria”, se arata in raport.