Intr-o tara cu un consum industrializat de 100 ml de lapte pe zi pe cap de locuitor, Romania ocupand penultimul loc din  UE,  producatorul de profil Albalact continua sa creasca. In 2014 se asteapta la o cifra de afaceri de 112 milioane de euro, fata de 95,7 milioane inregistrata anul trecut. Prognoza se bazeaza nu pe o crestere a pietei ci pe atragerea consumatorilor ai altor branduri animati de noi lansari de produse si scaderea consumului de lapte home made.

Pentru proiectele lansate anul acesta, dar si pentru cele viitoare, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro in modernizarea si extinderea capacitatii de productie a fabricii de la Oiejdea, din judetul Alba. Investitiile au fost gandite sa sustina cresterea companiei in urmatorii ani si sa-i consolideze pozitia pe diverse segmente de piata.

Astfel anul acesta Albalact a schimbat linia de ambalare si pentru portofoliul de iaurt, avand o capacitate de 40.000 de pahare pe ora cu un gramaj variabil de 100-170 grame si a investit in tehnologia de ambalare a laptelui  in bidoane de plastic cu maner de 0,5 si 1,4 litri si in sticle PET de 1,4 litri.

“Prin aceste investitii dorim sa atragem consumatori ai altor branduri, dar si sa crestem consumul produselor industrializate”, a declarat Irina Mandoiu, directorul comercial al Albalact, subliniind ca la acest moment in ciuda standardele de calitate impuse de UE putin peste 20% din productia de lapte din Romania este industrializata, restul fiind autoconsum si consumul stradal – laptele vandut in piete in sticle de “Coca-Cola”. Insa, potrivit datelor GfK, laptele home made a scazut anul trecut cu 30% si trendul este descendent

“Extinderea lanturilor de supermarketuri in localitati mai mici a dus si la reducerea laptelui home made si cresterea celuis industrializat”, a adaugat Irina Mandoiu.

In primele cinci luni  Albalact a inregistrat o crestere de 10% a businessului, respectiv 15% pe lapte, 33% pe iaurt, 5% pe branza proaspata.

Doar 10% din cifra de afaceri provine din productia de produse sub marci private.” Businessul cu brandurile private este unul de conjunctura  pentru eficientizarea costurilor. Dar brandurile private nu reprezinta o amenintare pentru brandurile noastre”, a comentat  Irina Mandoiu, directorul comercial al Albalact.

Albalact ramane lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, dar este lider cu Zuzu si in total piata de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat). Brandul Zuzu  genereaza 37% din cifra de afaceri a companiei.

Producatorul este de asemenea lider de piata pe segmentul untului de masa si pe segmentul smantana, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea in categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania intre primii trei producatori de iaurt din tara, iar cu brand-ul Raraul si portofoliul sau de branza proaspata de vaci, lansat acum doi ani, compania a urcat pe locul 2 in aceasta categorie.