Marcile private  au ajuns la 15% din piata de retailProdusele marca privata prezinta 13% din valoarea pietei de profil din Romania, iar trendul pare ascendent. Acestea au ajuns sa reprezinte cel putin 30% din totalul produselor vandute in 15 tari, arata un studiu realizat de Nielsen citat de Wall-Street.

In Elvetia, Finlanda si Cehia  marcile private au depasit o cota de piata de 30%. Mai mult, marca privata reprezinta peste jumatate din produsele vandute in Elvetia (53%) si Spania (51%), in timp ce in Marea Britanie, Portugalia, Germania, Belgia si Austria cel putin patru din zece produse vandute este marca privata.

In 16 din cele 20 de tari analizate au fost inregistrate cresteri in volum in segmentul marcilor private, cele mai bune evolutii au fost in Suedia (5,1%), Finlanda (4%), Polonia (3,1%) si Slovaci (2,7%).
Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de marca privata s-au inregistrat in categoriile de produse de igiena din hartie, alimente congelate si hrana pentru animale.