Accesibilitatea si calitatea produselor sunt cei mai importanti doi factori care influenteaza alegerea unui centru comercial pentru cumparaturi. Ofertele si promotiile, diversitatea serviciilor, optiunile de divertisment si zona de food court sunt criterii secundare, potrivit DTZ Echinox.
“Conform celui mai recent studiu realizat de DTZ Echinox, parte a setului de instrumente DTZ Retail Metrics, accesibilitatea este cel mai important factor care influenteaza alegerea unui centru comercial pentru cumparaturi. Accesibilitatea si calitatea produselor sunt cei mai importanti doi factori, primul fiind prioritar pentru majoritatea persoanelor. Ofertele si promotiile, diversitatea serviciilor, optiunile de divertisment si zona de food court sunt, in aceasta ordine, urmatoarele criterii. Intre raspunsurile respondentilor au fost mentionate sporadic atitudinea vanzatorilor si lipsa aglomeratiei”, se arata intr-un comunicat al fimei de consultanta imobiliara facand referire la studiul realizat in Bucuresti pe un esantion de 2.000 respondenti.
Analiza pe sectoare releva o serie de aspecte specifice fiecarei zone, astfel in sectoarele 1 si 4, majoritatea cetatenilor sunt foarte atenti la factorul accesibilitate si sunt mai putin dispusi sa se deplaseze in locatii cu acces dificil. Foodcourt-ul are un rol nesemnificativ in alegerea centrului comercial pentru locuitorii sectorului 1, in timp ce pentru sectoarele 4, 5 si 6 componenta de divertisment are un rol mai important decat in primele trei sectoare.
Parcarea si gradul de accesibilitate sunt factori esentiali pentru segmentul de varsta 30-50 de ani, pentru celelalte segmente proximitatea si locatia fiind mai putin importante. Diversitatea serviciilor este un factor insemnat pentru tineri, importanta acestuia scazand odata cu inaintarea in varsta.
Importanta foodcourt-ului este invers proportionala cu nivelul veniturilor, persoanele cu venituri foarte mari luand decizia de vizitare a unui mall fara a se raporta la acest aspect. In schimb pentru aceasta categorie a populatiei este foarte important accesul facil. Ofertele si promotiile sunt un factor prioritar pentru segmentul cu venituri sub medie, cuprinse intre 501 si 1.500 lei.