Consumatorii romani nu reactioneaza la cresterea economica

Increderea in Europa a crescut insa in mod considerabil in Grecia, Italia si Spania. Grecii, mai ales, par sa considere ca ce a fost mai greu a trecut. Comparativ cu inceputul anului, consumatorii polonezi si cehi adopta si ei o atitudine cu mult mai optimista in ceea ce priveste viitorul.
Un factor continuu de incertitudine economica il constituie crizele din Irak si Ucraina. Impactul crizei din Irak este deja evident in cresterea pretului titeiului. Daca criza va continua sau daca va afecta chiar volumul de titei disponibil, pretul combustibilului va creste, ceea ce va avea imediat un efect de domino ca urmare a cresterii costurilor de transport pentru numeroase produse.
Criza din Ucraina este importanta pe plan psihologic, tara fiind relativ nesemnificativa pentru UE sub raport economic.
Romania: cresterea economica nu se simte la cumparatori
Economia romaneasca inregistreaza potrivit GFK de circa 18 luni o crestere puternica. Se pare insa ca acest salt economic nu a avut deocamdata impact asupra consumatorilor. Toti indicatorii continua sa aiba valori negative. Asteptarile privind starea economiei se situeaza in prezent la -10,4 puncte. Este o crestere de circa 7 puncte, comparativ cu luna martie. Insa, in urma cu un an, indicatorul se afla la un nivel similar, respectiv -16,1 puncte. Asteptarile privind veniturile sunt si ele sub media pe termen lung de zero puncte, situandu-se la -0,7 puncte.
In momentul de fata, dorinta de cumparare se situeaza la -14 puncte, respectiv la acelasi nivel ca si in luna martie. Comparativ cu iunie 2013, cresterea inregistrata este, de fapt, de 8,5 puncte. In mai, indicatorul se situa la -8,4 puncte, urcand deci la cea mai ridicata valoare avuta din decembrie 2013.
No related posts.