Vantul schimbarii din magazinele Praktiker vine de la Omer Susli

In ziua lansarii magazinul nu era finalizat, alti 2.000 mp urmand sa fie inaugurati reprezentand o zona de mobila si una de obiecte sanitare. Per total magazinul care a presupus o investitie de 1,5 milioane de euro va avea 4.000 mp.
Lantul de bricolaj Praktiker Romania, lider de piata pana in 2009, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 130 de milioane de euro, in scadere cu 10% fata de anul precedent si una dramatica fata de 2008 cand inregistra 306 milioane de euro. Scaderea a fost determinata de mai multi factori cumulativi, potrivit lui Omer Susli, noul proprietar al companiei Praktiker Romania. Printre principalii factori se gaseste dezinteresul, managementul defectuos, utilizarea intermediarilor, marje prea mari, chirii uriase, iar lista poate continua.
Fosta conducere din Germanie nu cred ca a vazut vreun magazin din Romania, iar strategiile au fost facute de alte firme de consultanta din Romania. Eu, in schimb, vad cam doua magazine pe zi si tot zilnic observ cate doua, trei greseli ce pot fi remediate urgent. Sa luam exemplul magazinului din Militari a carui vanzari au crescut cu 30-40% in ultimele luni. Zilnic 80 de angajati si conducerea parcului au trecut pe langa un semn de “intrare interzisa” pentru parcarea aferenta si nu au vazut ca semnul nu avea ce sa caute acolo. Nu spun ca din acest motiv nu veneau clientii. Dar greselile se aduna”, a declarat pentru Retailers.ro Omer Susli.
Una din principalele motive care au determinat clientii sa reduca numarul de vizite la Praktiker a fost si perceptia generala conform careia lantul practica cele mai mari preturi din piata.
“Inainte Praktiker Romania colabora cu foarte multi intermediari, foarte foarte multi. Una din deciziile cele mai importante luate de noi a fost eliminarea intermediarilor si colaboarea directa cu furnizorii. In plus, am scazut si marginile de la furnizori, dar si de la noi, aceasta fiind una din deciziile asteptate de clientii nostri”, povesteste Susli strategia prin care doreste sa aduca lantul bricolaj la statutul de odinioara.
In plus si selectia furnizorilor a devenit mai permisiva producatorilor romani.
“Inainte furnizorii erau obligati sa furnizeze marfa pentru toate magazinele, altfel nu colaborau cu noi. Dar putini producatori autohtoni au puterea sa furnizeze un asemenea volum. Pentru ca aceasta strategie era in defavoarea noastra si a producatorilor locali, am hotarat ca daca exista un producator local care poate livra doar pentru trei magazine sa cumparam de la el. Sustinem producatorii romani si ei vor avea prioritate”, a completat Omer Susli.
Tot in ideea de a reduce costurile Praktiker Romania a externalizat paza, curatenia si marketingul.
Strategia pare ca da roade. Potrivit reprezentantului magazinul din Pitesti, considerat si cel mai trist magazin, a crescut cu procentul spectaculos de 100%, urcand in topul celor zece magazine performante ale retelei din tara. “Nici eu nu stiu de ce vorbim despre aceasta crestere”, a adaugat Susli.
In plus potrivit datelor celor 300.000 de carduri de fidelitate o parte dintre clientii care nu au mai trecut pragul unui magazin Praktiker de un an au revenit.
Pe viitor grupul are intentia sa se dezvolte si pe zona de marci private, o zona din ce in ce mai interesanta pentru toti jucatorii de pe piata de retail datorita preturilor scazute ale produselor finite.
In doi ani Praktiker Romania are in plan sa extinda lantul de magazine la 45 de unitati, ceea ce inseamna deschiderea a inca 17 magazine. Procesul de extindere a inceput cu inaugurarea magazinului din Targu Jiu, urmand sa fie inaugurat si magazinul din Giurgiu.
“Sunt 15 orase care nu sunt acoperite de reteaua noastra si in care dorim sa fim prezenti. Nu avem un calendar prestabilit. Depinde de ocaziile ivite. Inaugurarile care se vor realiza in urmatorii ani se vor face prin achizitia si construirea de magazine proprii ale retelei Praktiker. Avem negocieri pentru terenuri care incep de la 10 euro per metru patrat sau de la 300 de euro si sunt cazuri in care oferta de 10 euro e prea mare sau cea de 300 de euro e prea mica. Interesul nostru este pentru deschiderea de magazine mici, de aproximativ 3.000-3.500 mp, intr-o zona optima”, a precizat reprezentantul Praktiker Romania pentru Retailers.ro , adaugand ca toate orasele care au suprafete mici sunt interesante precum Focsani, Piatra Neamt, Targoviste.
In Bucuresti, Praktiker mai are in plan deschiderea a doua noi magazine, unul in zona de sud si unul in zona de nord. “Ne uitam sa cumparam teren in acest sens”, a mai precizat Susli.
Intrebat daca nu i se pare periculoasa strategia de cumparare si construirea pe teren propriu a magazinelor in conditiile pietei Susli a declarat pentru Retailers.ro: “Si pe strada e periculos sa mergi.” Pana sa ajunga la numarul de 45 de magazine, lantul de bricolaj are in plan sa investeasca masiv in strategia de marketing.
O suma de peste sase milioane de euro reprezinta bugetul pentru 2014 si bugetul de revenire in atentia publicului a lantului de magazine, urmand ca anual 4% din vanzari sa mearga in aceasta directie. Pentru anul curent, Omer Susli, ce se declara optimistul companiei se asteapta la o cifra de afaceri de 150 milioane de euro.
No related posts.