Efectele crizei sunt  resimtite in modul in care cumparatorii romani fac cumparaturile. Astfel, potrivit retailerilor locali romanilor le plac procentele si vaneaza promotii pe toata perioada anului.

Reduceri de Vara“Noi vindem 50% la pret normal si 50% la reduceri. Pe online, insa, 90% din vanzari sunt la reduceri”, a declarat, la evenimentul Retail Arena, Victor Tighinean, country manager al retailerului de incaltaminte Ecco Shoes citat de Mediafax.

Declaratia retailerului Ecco Shoes este sustinuta si de Alina Bistreanu, directorul general al grupului de fashion LPP, care are in portofoliu brandurile de moda Reserved, Cropp Town, House, Mohito si Sinsay. Aceasta spune ca perioada reducerilor genereaza 30% din cifra de afaceri a companiei, dar totusi consumatorii iau in calcul si calitatea si designul, nu numai pretul in alegerea unui produs.

“Fie ca vorbim de perioadele oficiale de reduceri, fie ca vorbim despre perioadele neoficiale, cifra de afaceri generata de reduceri este undeva la 30% din totalul anual. Pretul este important in alegerea unui produs, dar nu numai. Mai intervin si calitatea si designul produsului”, a aratat Bistreanu.

La randul sau, Cornelia Nicolae, country manager al retailului de moda Stefanel, arata ca romanii nu mai tin cont de perioada oficiala de reduceri, avand un apetit crescut pentru promotii.

“Exista un apetit crescut pentru promotii, impactul asupra business-ului fiind unul negativ. Incercam sa facem fata miscarilor din piata, iar varianta ideala ar fi ca, dupa ce ai reusit sa vinzi mai mult de 50% din stoc, sa incepi sa te gandesti la o perioada de reduceri”, a declarat Cornelia Nicolae, country manager al retailului de moda Stefanel.