De unde isi cumpara romanii haine? H&M este cel mai frecventat brand de haine in Capitala si in provincie

GfK Romania a realizat un studiu care investigheaza obiceiurile de cumparare a hainelor la romani. Potrivit acestuia Bucurestiul este orasul cu cele mai multe mall-uri, iar acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii Capitalei pentru achizitionarea articolelor de imbracaminte si incaltaminte, dupa cum au declarat peste 45% dintre participantii la studiul GfK.
Imaginea difera fata de orasele mari, unde mai putin de 30% dintre cumparatori viziteaza frecvent mall-urile pentru achizitii de haine, dar si fata de orasele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumparaturi sunt fie magazinele de profil situate la strada, fie pietele si tarabele cu imbracaminte.
Mall-urile exceleaza si la capitolul frecventa de cumparare. Peste 70% dintre cei care isi iau haine minim o data la 3 luni fac achizitia la mall, in timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenti cumpara atat de des. Pentru un sfert dintre romani cumparaturile de haine au loc o data la 2-3 luni, grupele de varsta care cumpara cel mai des, uneori chiar mai des de o data pe luna, fiind cei intre 18 si 34 de ani.
Intrebati despre suma pe care au cheltuit-o pe imbracaminte sau incaltaminte in ultima luna, peste 15% dintre romanii din urban au declarat ca au cheltuit peste 200 RON, media fiind ridicata de catre bucuresteni – 22% dintre ei au facut achizitii care depasesc aceasta valoare in luna precedenta.
Marcile cunoscute sunt prima optiune cand este vorba de improspatarea garderobei, atat pentru cei foarte tineri, dar si pentru cei de varsta medie, peste 50% spunand ca prefera sa isi cumpere produse ale marilor lanturi de branduri.
H&M conduce in topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel national, dar si in Capitala. Este urmat de Zara, C&A, Bershka, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Mango si Koton.