Consiliul Concurentei acuza Metro, Selgros, Real si Mega Image si pe furnizorii lor ca au fixat preturi la cele mai cumparate si cunoscute produse

“Consiliul Concurentei a constatat ca preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul”, se arata intr-un comunicat al autoritatii de concurenta.
In ceea ce priveste comportamentul companiilor in cadrul promotiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri si furnizori contineau o clauza care prevedea ca, in aceeasi perioada, furnizorii nu puteau realiza promotii simultane in diferite lanturi de retail, acestea putand doar sa alterneze.
In acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, in acelasi timp, la promotii si implicit la cel mai mic pret, in magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promotii in lanturi de magazine concurente trebuie sa apartina furnizorului.
Cea mai mare amenda, de 11,3 milioane de euro a fost primita de compania Metro Cash&Carry Romania, urmata de Selgros Cash&Carry Romania – 6,6 milioane euro, Mega Image 5,6 milioane de euro si Real Hypermarket Romania SRL – 5,5 milioane euro.
Lanturile insa resping acuzatiile.
Respingem categoric acuzatiile Consiliului Concurentei care a luat aceasta decizie fara o minima analiza economica, desi regulile de concurenta nu pot fi aplicate in absenta identificarii si evaluarii realitatilor economice. Mentionam ca Selgros Cash & Carry SRL a pus la dispozitia Consiliului Concurentei si o expertiza din care rezulta neindoielnic ca in situatiile investigate clientii Selgros au beneficiat de preturi mai mici decat preturile de piata”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul de marketing al companiei, Daniela Sima.
Mega Image isi rezerva dreptul de a contesta decizia in instantele de judecata dupa comunicarea oficiala a deciziei motivate. Amenda nu este platibila pana la aceasta data”, a comunicat si Mega Image.
Dintre furnizori, au fost sanctionati cu cele mai mari amenzi:
Amenzi intre 200.000 euro si 500.000 euro, au primit si:
De asemenea au mai fost sanctionate firmele Covalact (producator de lactate), Argus SA (activ pe piata de ulei vegetal), Agroalim Distribution, Zarea SA (distribuitor de produse alcoolice), Granddis SRL (distribuitor de produse alcoolice), Gerola Prodinvest SRL (distributie lactate proaspete), Cramele Halewood SA (activ pe segmentul de produse alcoolice), Parmalat Romania SA (cunoscut pentru brandul Santal), Prodlacta SA (activ in domeniul lactatelor), De Silva Intermed SRL ( distribuitor al brandurilor King Oscar, Haribo, Leibniz, Toffifee, Lindt, Merci) si Impex Bock SRL (distribuitor cunoscut pentru Iglo si brandul de inghetata Haagen Daz).
Consideram ca argumentele prezentate de companie, atat pe parcursul verificarilor, cat si prin obiectiunile transmise Consiliului si in cadrul audierilor desfasurate in luna octombrie 2014, au demonstrat ca acuzatiile Consiliului sunt cert nefundamentate si lipsite de suport. Compania noastra este decisa sa conteste in instanta decizia Consiliului Concurentei”, a declarat pentru Mediafax Ioana Visean, public relation manager al companiei de bauturi racoritoare, produse instant si paste fainoase Tymbark Maspex Romania.