Top 5 imprimante 3D care pot aduce schimbari majore pe piata de retail

Daca pe viitor tehnologia printarii 3D va deveni una mai populara si deci mai accesibila, ea poate schimba ideea de personalizare a produselor. Retailerii ar putea avea problema in a se conforma cu noile cerinte: produse mai ieftine, dar care sa se ridice la standardele tot mai ridicate ale clientilor finali. Clientii finali vor dori ca produsele sa fie mai aproape de personalitatea si gustul lor, ceea ce ar insemna o distantare de productia in masa.
1. Coca-Cola si Will.I.am au dezvoltat Ekocycle Cube 3D Printer care foloseste drept materie prima sticlele reciclate de Coca-Cola.
Imprimanta poate produce carcase de telefoane, bijuterii din plastic, accesorii de birou etc.
Pretul de vanzare: 1,000 de dolari.
2. Compania Cube, ce a dezvoltat si Ekocycle, mai are spre vanzare imprimanta 3d – Cube.
Imprimanta poate produce bijuterii din metal sau argint sau plastic, incaltari, accesorii de birou, ceasuri, lustre sau jucarii.
Pret de vanzare: 989 de euro.
3. Grace Choi, o studenta Harvard, a prezentat la mijlocul anului 2014 prototipul unei imprimante 3D de make-up care poate produce in cateva secunde orice nuanta de fard, pudra sau ruj.
Clientul trebuie doar sa selecteze nuanta dorita de pe orice site, iar imprimanta o va replica in cateva secunde.
Imprimanta poate folosi programul Paint sau Photoshop.
Mini imprimanta a fost anuntata la un pret de 300 de dolari.
4. ChefJet a introdus o noua serie de echipamente care printeaza 3D si care produc… dulciuri.
Materialele printabile au diferite arome, de la traditionala aroma de ciocolata sau vanilie, la unele mai neobisnuite precum aroma de mar acrisor sau pepene. Echipamentul vine cu mai multe retete apreciate de orice client iubitor de dulciuri.
5. Natural Machines a introdus o imprimanta 3D pentru… mancare. Foodini nu e foarte diferit de o imprimanta 3D, doar ca in loc sa utilizeze drept materie prima plasticul, foloseste ingrediente comestibile.
“E aceeasi tehnologie, doar ca pentru mancare trebuie sa folosesti temperaturi, consistente si amestecuri diferite. De asemenea, gravitatia se opune mai mult, din moment ce produsele alimentare nu isi mentin aceeasi forma precum produsele din plastic”, a declarat co-fondatorul Natural Machines.
Aparatul poate printa ravioli, paste umplute, decoratii pentru prajituri sau produse alimentare in forme neobijnuite. Din pacate, imprimanta doar printeaza produsele care apoi trebuie sa fie gatite, dar producatorii spun ca pregatesc un echipament care va printa si va gati.
Pretul de retail: 1,000 de dolari.