Heineken Romania a introdus luna trecuta pe piata din Romania cidrul Strongbow mizand pe un segment de clienti care doresc un produs complet diferit de bere.

Onno Rombouts, Managing Director la Heineken  Romania
Onno Rombouts, Managing Director la Heineken Romania

Din pacate, compania olandeza a ales Bulgaria drept centru pentru imbutelierea si exportul de cidru in Balcani si Europa Centrala si de Est, Romania fiind doar o piata de desfacere a produsului cunoscut in intreaga lume. Fabrica din Stara Zagora avea in martie un plan de extindere de 2 milioane de euro pentru o noua facilitate de distilare si imbuteliere. Despre potentialul pietei de cidru din Romania, Retailers.ro a discutat cu Onno Rombouts, Managing Director la Heineken  Romania.

De ce import de cidru? Ce categorie de clienti avea nevoie de acest produs?

Odata cu lansarea Strongbow, construim o noua categorie de bauturi pe piata din Romania: cea a cidrului, o bautura fermentata din mere. Aceasta este una dintre cele mai importante inovatii pe care compania noastra le-a facut pana in prezent. Ca in cazul oricarei inovatii este greu de estimat care va fi cererea pietei, insa cred ca exista destul de multi consumatori in Romania care prefera gustul proaspat, dulce acrisor si usor acidulat al acestei bauturi.

Studiile realizate de noi ne-au aratat ca exista o categorie de consumatori  care isi doresc o bautura doar pentru ei, complet diferita de tot ce exista pe piata in acest moment si in primul rand complet diferita de bere.

Strongbow este marca de cidru numarul 1 in lume, disponibil acum in Romania, la nivel national, in trei variante: Gold, Elderflower (soc) si Red Berries (fructe de padure) la sticla de 0,33 cl si doza de 0,4 cl.

Care este segmentul de clienti targetat de Strongbow in Romania si care sunt acum preferintele acestora in materie de bere si bauturi alcoolice?
Consumatorii Strongbow traiesc intr-un mod natural, fara efort si apreciaza experientele autentice si momentele petrecute alaturi de prieteni. Le place sa isi petreaca timpul in aer liber, insa iubesc in egala masura si orasul si asta inseamna ‚urban by nature’, conceptul prin care Strongbow s-a lansat in Romania.  Strongbow, in oricare dintre cele trei variante, baut cu gheata, este bautura perfecta pentru cei care apreciaza momentele autentice petrecute alaturi de prieteni.

Care este volumul asteptat pentru 2015 in cazul cidrului Strongbow?
Este prematur sa vorbim in acest moment despre volume pentru Strongbow. Acum ne concentram pe a construi categoria cidrului la nivel national si a promova produsul sub conceptul ‚Urban by Nature’. Volumele vandute vin ca o consecinta a acestora.

Producatorii de bere au introdus de cativa ani berile cu aroma de mere, pere, grapefruit si continut de alcool mai mic sau zero. Cum se va pozitiona Strongbow fata de acestea?
Strongbow este o bautura fermentata din mere, cu un continut de 4.5% alcool, un produs cu totul diferit de bere care se se adreseaza unor consumatori diferiti. De-a lungul timpului am oferit consumatorilor romani diferite produse inovative: beri lager, cu dubla fermentatie, radler sau cu 0% alcool, la care se adauga si cidrul, o bautura fermentata din mere. Cred ca portofoliul nostru variat de produse de bere si cidru ne va permite sa satisfacem cat mai bine gusturile si nevoile consumatorilor si speram ca acestia ne vor alege produsele sa le completeze momentele de relaxare.

Cum se prezinta acum, la inceput de vara, distributia Strongbow in puburi si restaurante? V-ati concentrat atentia in Capitala sau si in alte orase precum Brasov, Cluj?
Suntem in faza in care construim distributia Strongbow la nivel national, atat in retail, cat si in HoReCa. La o luna de la lansare produsul este reprezentat destul de bine la nivel national. Ne vom concentra eforturile pentru a face produsul disponibil pentru cat mai multi romani.