Care arata viitorul magazinelor? Un nou studiu realizat de unul din cele mai mari dezvoltator de centre comerciale din lume – Westfield  – a rezumat schimbarile in cinci concepte simple.

Realitate virtuala

Cercetatorii au intrebat nu mai putin de 13.000 de experti si cumparatori din SUA si UK, unde dezvoltatorul detine centre comerciale. Astfel s-a concluzionat ca viitorii cumparatori se vor astepta sa aiba o relatie de lunga durata cu magazinul, o relatie care nu se va incheia dupa o singura tranzactie.

“Pe viitor magazinele vor arata total diferit”, a declarat Myf Ryan, director de marketing pentru Westfield in UK si Europa. Magazinele isi vor recompensa clientii pentru reciclarea hainelor vechi, isi vor ajuta clientii sa isi aleaga hainele cu ajutorul realitatii virtuale si vor imprumuta hainele pentru petrecerile de weekend.

  1. Serviciu de inchiriere

Asteptarile consumatorilor sunt in schimbare. Acum ei se obisnuiesc cu serviciile Uber si alte servicii moderne. De aceea nu e de mirare ca unul din cinci britanici e gata sa inchireze produse din magazinele preferate. Cererea vine in special din partea tinerilor cu varste intre 25 si 34 de ani care considera inchirerea un serviciu comun.

In topul preferintelor pentru inchiriere se numara echipamentele de fitness (19%), masinile (16%), electrocasnicele (15%), bicicletele (14%) si hainele (10%). Nu mai putin de 20% dintre britanici sunt dispusi sa plateasca 200 de lire sau chiar mai mult pentru a avea acces nelimitat la hainele unui brand.

2. Magazinul devine o sursa de invatare

Cumparatorii nu mai considera magazinul un simplu spatiu de unde pot cumpara produse, dar si o sursa de unde pot invata lucruri noi si pot socializa.

Consumatorii vor sa invete cum sa creeze ceva sau cum sa repare. Ei sunt interesati de sanatate si de lectiile de fitness, de gatit, de lectii de make-up sau sa-si imbunatateasca cunostintele digitale.

3. Premiere

Exista o cerere in crestere a consumatorilor pentru programele de loializare. Cumparatorii vor sa primeasca premii pentru efortul depus pentru de a recicla sau a participa la campaniile caritabile ale companiei.

4. Asistenta virtuala

Studiul arata ca realitatea virtuala va deveni omniprezenta si ca viitorii cumparatorii se vor astepta ca aceasta tehnologie sa le imbunatateasca viata si sa le usureze procesul de achizitie.

Ei vor dori sa foloseasca tehnologia pentru a vedea cum ar arata un produs acasa sau cum le-ar sta cu un anumit produs.

5. Utilizarea tuturor simturilor

Tehnologia devine din ce in ce mai importanta, iar cererea pentru experiente senzoriale interesante este tot mai mare. Clientii se vor astepta ca toate cele cinci simturi sa le fie utilizate. Oamenii de stiinta, arhitectii si designerii vor trebui sa colaboreze pentru a crea astfel de medii exceptionale.

Oportunitatile de a vedea, simti, proba produsele raman insa cele mai mare atractii ale unui magazin fizic.