Piața berii a crescut, anul trecut, cu 6,5% la 15,8 milioane de hectolitri, în condițiile în care vremea deosebit de călduroasă și efectele măsurilor bugetare și fscale luate de Guvern s-au resimitit în consum, potrivit Asociației Berării României.

FOUR HANDS MALE AND FEMALE TOAST WITH MUGS OF BEER

Dacă 2013 și 2014 au fost doi ani de scădere a volumelor de bere vândute în România, 2015 și 2016 ar putea fi doi ani de creștere, în condițiile în care bauturle alcoolice au beneficiat, la începutul acestui an atât de reducerea TVA de la 24% la 20%, cât și de scăderea accizei la bere. Pe de altă parte, anul acesta se desfășoară Campionatul European de Fotbal, la care națională României este calificată, un alt motiv care ar putea duce la crestera vânzărilor.

Ponderea berii la PET, cea mai populară în rândul românilor, a continuat să crească și în 2015, de la 53,1% la 53,4%, iar cea a berii la doză de aluminiu a avansat de la 17,6% la 18,1%. În schimb, ponderea berii la sticlă a scăzut de la 25,8% la 24,8%.

Consumului de bere pe cap de locuitor a urcat, anul trecut, la 80 de litri în 2015, de la 74 de litri în 2014. România se situează astfel pe locul opt în Europa în funcție de consumul de bere per capita.

În ceea ce privește exporturile de bere, în 2015 acestea au înregistrat o creștere de 2 milioane de litri față de anul anterior, ajungând la 0,5 milioane de hectolitri. Pe de altă parte, importurile de bere au scăzut cu 1 milion de hectolitri față de 2014.

Investițiile cumulate ale membrilor asociației s-au ridicat la 55,5 de milioane de euro anul trecut.

Principalii membri ai Asociației Berării României sunt Bergenbier, Heineken România, Ursus Breweries și United Romanian Breweries Bereprod.