Compania poloneză de investiții Enterprise Investors a cumpărat, prin intermediul fondului de investiții Polish Enterprise Fund VII, retailerul de jucării Noriel de la fondatorii afacerii, familia Constantinescu și fondul de investiții Balkan Accession Fund, administrat de Axxess Capital, au anunțat, vineri, cele două părți.

norielTot Enterprise Investors este, prin intermediul Polish Enterprise Fund VI, proprietarul rețelei de magazine Profi, pe care a cumpărat-o în anul 2009.

Noriel Group este, în prezent, liderul retailului românesc de jucării și jocuri, cu 45 de magazine la nivel național.

“Suntem încântați să avem la Noriel un astfel de investitor cu experiență, care va aduce expertiza si capital pentru a sprijini societatea în următoarea etapă de dezvoltare”, a declarat Cristian Constantinescu, CEO-ul Noriel, cu o cazia semnării tranzacției.

“Decizia de a vinde a fost luată în conformitate cu strategia fondului BAF. Când BAF a investit în companie, am considerat că era momentul potrivit pentru aceasta să se extindă în retail și, împreună cu partenerii noștri, am reușit, în ciuda mediului economic dificil, sa ducem la indeplinire planul nostru de a crea cel mai important retailer de jucării din România “, a spus, la rândul său, Horia Manda, Managing Partner al Axxess Capital.

Afacerea cu jucării a fost începută la începutul anilor ’90 de către familia Constantinescu, care au înființat o unitate de producție pentru jocuri educative și de familie. Compania a reușit să construiască până la sfârșitul anului 2009 o rețea importanta de distribuție pentru jucării și jocuri în România, prin adăugarea unor mărci cunoscute internaționale în portofoliu.

La inceputul anului 2010, fondatorii companiei au vândut 40% din acțiuni către fondul Balkan Accession Fund, mizând pe extinderea activității grupului prin lansarea propriului lanț de retail.
La sfârșitul anului 2014, Noriel si-a diversificat activitatea intrand pe un nou segment de piață prin lansarea unui nou concept de magazin, de tip Megastore, care oferă, pe lângă jocuri și jucării, produse pentru copiii între 0-3 ani și o gamă de îmbrăcăminte pentru copii.

Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea aprobării Consiliului Concurentei.