Piața restaurantelor și cafenelelor din București s-a dinamizat puternic în ultimul an, pe masură ce evoluția consumului a intrat pe o pantă ascendentă. Tendința este confirmată de evoluția numărului de tranzacții și de multitudinea de concepte noi dezvoltate în industrie, dar și de rezultatele pozitive înregistrate de majoritatea jucătorilor, conform societății de consultanță și servicii imobiliare DTZ Echinox.
În ultimele luni, departamentul de retail al DTZ Echinox a intermediat închirierea a cinci spații cu o suprafată cumulată de 655 de metri pătrați pentru deschiderea unor restaurante sau cafenele. Chiria cumulată pentru închirierea acestor spații se ridică la peste 17.000 de euro/luna, respectiv o chirie medie de 26 de euro/mp lunar.
Tranzacțiile menționate sunt: prima cafenea din România a grupului austriac Coffeeshop, operată în franciză în Piața Dorobanți, primul Boutique du Pain Jr., din AFI Park 2, locația 5 To Go de pe strada Ion Câmpineanu, una dintre cele mai bune din rețea, precum și restaurantul Uno și cafeneaua Tucano, unități ce vor fi deschise la începutul lunii mai la parterul clădirilor de birouri AFI Park 4&5.
„Piața cafenelelor și restaurantelor din București este extrem de dinamică, atât din motive obiective, precum creșterea consumului, cât și din cauze externe, precum necesitatea relocării unor afaceri profitabile care își desfășurau activitatea în clădiri improprii. Vedem activitate atât din partea marilor lanțuri, care caută să-și extindă rețeaua, cât și din zona tinerilor care au activat în alte domenii și decid să investească într-un sector cu potențial. Deși preluarea unei francize este o opțiune mai sigură, unii antreprenori, români și nu numai, vor să se impună cu concepte proprii de restaurante sau cafenele”, a declarat Bogdan Gubandru, Business Development Manager, DTZ Echinox.
Cu un departament specializat în industria HoReCa, DTZ se implică atât în tranzacții clasice de închiriere a unor spații comerciale, cât și în asocieri sau alte tipuri de tranzacții complexe în București și în țară. Investițiile cumulate în deschiderea celor cinci unități mentionate sunt estimate la circa 800.000 de euro, dar planurile acestor antreprenori vizează deschiderea unor noi unități. Interzicerea fumatului în spații publice, inclusiv în cafenele și restaurante, se resimte în special în vânzările operatorilor din interiorul mallurilor, unde este mai dificilă amenajarea unor spații speciale pentru fumători. Astfel, noile locante trebuie sa fie adaptate legislației în vigoare, iar pentru cafenele posibilitatea amenajării unei terase a devenit un imperativ.