IKEA Romania a obținut PUZ pentru al doilea magazin din București. Urmează să depună documentația pentru autorizația de construcție.

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru magazinul IKEA de pe Bulevardul Theodor Pallady, nr. 57, a fost aprobat de către Primăria Generală a Capitalei.

Cel de-al doilea magazin IKEA din România va fi construit pe piloni, va avea o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați, în urma unei investiții de 80 de milioane de euro – reprezentând valoarea cumulată a terenului și a construcției.

„Următorul pas este să depunem documentația pentru autorizația de construcție și, prin aceasta, să ajungem mai aproape de data de deschidere pe care ne-o dorim pentru al doilea magazin IKEA din România: finalul anului 2018,” a declarat Stefan Vanoverbeke (foto), Country Retail Manager IKEA South-East Europe.

Ecologie şi alte magazine deschise

Obiectivul companiei este să folosească 100% energie regenerabilă în noul magazin: cu sisteme de energie geotermală și panouri solare integrate în construcție. Mai mult, vor fi instalate stații de încărcare pentru mașini electrice, vor fi disponibile metode de administrare pentru toate tipurile de deșeuri, iar suprafața de spațiu verde din totalul terenului va fi de 30%, în conformitate cu cerințele legale.

„ Plănuim să atingem un număr total de 9 magazine – cel mai mare număr de magazine din țările din regiunea de sud-est – cu o investiție totală de peste 500 de milioane de euro” a adăugat Stefan Vanoverbeke.

Mai mult, Timișoara, Brașov și Cluj sunt următoarele trei orașe în care vrem să deschidem noi magazine în România până în anul 2021”, a declarat directorul citat, la o conferinţă de presă din noiembrie.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din inițialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. În august 2016, IKEA Group deținea și opera 340 de magazine în 28 de țări sau teritorii, sub acord de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. În timp ce alte peste 40 de magazine IKEA erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group.

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group.

Vânzări record în România

În anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din România a atins vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent. Numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane. 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro. în cele ce urmează, ne vom referi la anul financiar de mai sus.

„În acest an financiar, magazinul IKEA din București a avut vânzări record. Aceasta se datorează în primul rând creșterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depășit așteptările” a spus recent Vanoverbeke.

Cel mai mare număr de produse IKEA de până acum a intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.

În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.

„Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online și creșterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparație cu anul precedent” a adăugat Stefan Vanoverbeke.

5.500 de bucătării au fost cumpărate în acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucătărie, gătit, servit masa și FOOD au făcut ca IKEA România să se afle pe locul 1 în lume ca index de creștere pentru aceste departamente.

Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro, a avut o creștere de 7,4% față de anul anterior. În anul financiar 2016, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vânzările totale ale IKEA România. Mai mult, magazinul IKEA din București a vândut cele mai multe prăjituri Almondy (foto mai jos) din lume (297.000 de bucăți).