Întregul grup eMAG a avut în 2016 o cifră de afaceri de 3,12 miliarde de lei în ţările în care activează. În România, eMAG a urcat cu afacerile la 2,02 miliarde lei, cu 45% mai mult față de anul trecut. „Estimez că o să creştem cu peste 20% în 2017”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Echipa grupului eMAG (care include şi Conversion, PC Garage, Depanero şi FashionDays) a ajuns la 3.822 oameni, din care 650 se ocupă de dezvoltarea IT. “Peste 90% dintre aceştia sunt din România. Mai mult decât atât, în acest an o să ajungem la 4.500 – 4.600 de persoane, dacă e să-i punem şi pe cei care lucrează pe vârf de sezon, adică în perioada noiembrie – decembrie”, a adăugat Iulian Stanciu.

Şi pentru că una dintre marile probleme cu livrarea prin curier este că aceştia din urmă ne cer să fim acasă când vor ei, dacă se poate toată ziua, din această vară, începând cu Bucureşti, cei de la eMAG vor să implementeze şi opţiunea de livrare pe intervale orare, inclusiv în weekend, în schimbul unei taxe de 18 până la 22 de lei. Cu alte cuvinte, să cerem ca un pachet să ne vină într-un interval orar când suntem acasă. De asemenea, eMAG va extinde la nivel naţional şi serviciul de livrare în 2 ore în oraşele cu showroom.

Compania se pregăteşte să mai lanseze în curând şi vânzarea de pachete de turism şi Casco prin intermediul reţelei.

Anul trecut, eMAG a investit 50 de milioane de euro: 24 milioane de euro în tehnologie, 23  milioane de euro în dezvoltarea internațională, 1 milion de euro în logistică și 2 milioane de euro în dezvoltarea angajaților. Cam aceeaşi sumă a fost investită şi în anul 2015, astfel că investiţiile din ultimii doi ani au fost de circa 100 milioane de euro.

Cei mai mulţi bani din aceste investiţii au venit de la Naspers, a precizat CEO-ul eMAG. Amintim aici că eMAG este controlat acum de Naspers, după ce în anii trecuţi Iulian Stanciu a vândut trei sferturi din companie către gigantul sud-african.

Trafic

În 2016, traficul total eMAG a crescut față de anul precedent și a ajuns la 270 de milioane de vizite, cu două luni, septembrie și decembrie, în care mobile-ul a adus peste 60% dintre acestea.

Pentru 2017, estimarea eMAG este că traficul din mobile va depăși pragul de 70% dintr-un total de aproximativ 379 de milioane de vizite estimate pe site.

2 milioane de produse și peste 7.000 de magazine partenere

În 2017, oferta eMAG va ajunge la aproximativ 2 milioane de produse prin diversificarea unor categorii foarte dinamice, care atrag tot mai mulți clienți online: Home & Deco, Auto, Bricolaj, Articole pentru copii și jucării, Sport și Fashion.

Creșterea ofertei din aceste categorii va fi susținută și de sellerii parteneri în eMAG Marketplace, care vor avea acces la servicii pentru creșterea vâzărilor și îmbunătățirea experienței oferite clienților.

“Ecommerce-ul este încă la început în România, cu un potențial semnificativ de creștere an de an, iar eMAG Marketplace reprezintă cea mai mare oportunitate pentru orice comerciant care vrea să crească. Pentru 2017, ne propunem să ajungem la peste 7.000 de magazine partenere, care vor avea acces la infrastructura de livrare eMAG, prin punctele de livrare și showroom-uri. De aceste servicii vor beneficia și micii producători români înscriși în programul Deschide România,” a completat Iulian Stanciu.

Livrările și un card de credit eMAG

Pentru îmbunătățirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la peste 600 de puncte de livrare în parteneriat cu Poșta Română și va extinde rețeaua de showroom-uri din țară, până la finalul anului 2017. În plus, eMAG pregătește un card de credit pentru cumpărături, în a doua jumătate a anului.