Peste 1.100 români pasionați de design și arhitectură au votat Culoarea Anului 2018 în România, proiect cu tradiţie deja în multe alte ţări. Alegerea a fost “Albastru Atemporal”.

Policolor S.A., producător român de lacuri și vopsele, a demarat în primăvara acestui an proiectul, acțiune finalizată ieri prin voturile a peste 1.100 de români.

Chiar dacă în multe alte ţări, acest gen de proiecte dedicate alegerii culorii anului are deja tradiţie de ani buni, în România proiectul abia acum a început, lansat de Policolor.

”În fiecare an, în toată lumea, producători mondiali de vopsea, alături de designerii din departamentele de creație anunță culorile anului în lume. Noi am lansat provocarea în România către profesioniștii din domeniu pentru a da spațiu de manifestare creativilor locali în încercarea de a seta trenduri originale, mai apropiate acestui spațiu social și cultural. Ne dorim să transformăm acest proiect pentru România creativă într-unul anual, la care să se alăture și alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți și designeri de interior și de obiect – segment profesional care s-a implicat încă din acest an – la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni și creatori de modă”, a declarat Camelia Dragomirescu (foto mai jos), director de marketing Policolor România.

Proiectul ar putea să traseze, în anii care vin, tendințele în materie de design specifice spațiului românesc.

În cele din urmă, la votul publicului interesat de subiect au ajuns propunerile a 9 dintre cei mai activi, talentați și consecvenți arhitecți și designeri ai momentului din România.

Echipele care le-au adus în prim-plan și au gândit conceptele ce stau în spatele lor sunt formate din Maria Burachu, designer de obiect și Martine Claessens, designer de interior, Andrei Butușină, arhitect și Eliza Yokina, arhitect, arhitecții Eduard Baicu, Ionuț Mândrișcanu și Irina Neacșu arhitect, designer de interior și de obiect, Hamid Nicola Katrib, arhitect și designer de interior și Noha Nicolescu, designer de bijuterie și arhitect.

Timp de o lună, cele patru propuneri de culori au fost prezentate succesiv în mediul online publicului larg, iar alte două săptămâni au fost expuse pe platforma Designist.ro  dedicată designerilor, arhitecților și pasionaților de home & deco și au fost supuse votului.

În total, 1.109 români și-au exprimat preferința pentru una dintre cele patru culori, iar  cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost împărțite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilității și 15,68% pentru Albastru Occident.

Magazine Policolor

Policolor, producător de lacuri şi vopsele cu o experiență de peste 50 de ani în România, oferă soluţii şi produse pentru decorarea şi finisarea casei – sub brandurile SPOR, DEKO Professional, CasaBella, Vinarom, sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor – sub brandurile Klar Professional, Klar Ultra, Emaur și Silverpol – în cadrul Policolor Automotive și produse destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilitate, aflate în cadrul Policolor Industrial Coatings.

Produsele Policolor sunt prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România și în peste 1.000 de service-uri auto din țară. Compania dispune în prezent de o reţea de 10 magazine proprii.

Acestea sunt: în Bucureşti pe Bd. Ștefan cel Mare nr. 34, pe Bd. Pantelimon nr. 287 şi pe  Calea Moșilor nr. 272; în Timişoara pe Str. Gheorghe Lazăr nr. 40, în Braşov pe Calea București nr. 114, în Cluj-Napoca pe str. Calea București nr. 15, în Oradea pe str. General Gheorghe Magheru nr. 11, în Ploiești pe Bd. Republicii nr. 114, în Baia Mare pe Bd. Decebal nr. 12A şi în Iași pe str. Vasile Lupu Nr. 119.

Grupul Policolor – Orgachim operează două mari unităţi de producţie: Policolor România şi Orgachim Bulgaria şi este liderul regional în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor în zona Sud-Est Europeană.