ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, va investi în prima jumătate a anului peste 2 milioane de euro în servicii precum leasingul de personal pentru serviciile de curățenie și igienizare, picking pentru comerțul online, serviciile de management POSM-uri sau serviciile de tip lucrător comercial.
”Existând cerere de dezvoltare a unui serviciu complex de suport vânzari (preluare comandă, livrare, încasare), planurile noastre de investiție se îndreaptă prioritar în această direcție. Investiția este de cel puțin 2 milioane de euro și se va realiza împreună cu o bancă parteneră. Totodată, pentru a doua parte anului, speranța noastră este de revenire și la programele de BTL (promoteri și consultanți), fiind nevoie de prezența acestora în punctele de vânzare. De fapt, provocarea cea mare a structurii de conducere a ESSA a fost de a recupera cei 23% pierduți prin închiderea programelor de BTL”, a declarat Eugen Saulea.
Fondat în urmă cu un deceniu de antrepreorul Eugen Saulea, grupul a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent.
„Am fost flexibili în a activa și implementa programe noi, unele dintre acestea diferite de ceea ce făceam până la acel moment”, spune Eugen Saulea.
Un exemplu bun în acest sens este cel referitor la dezvoltarea structurilor de curățenie și igienizare cu ajutorul cărora au fost gestionate, printre altele, stații de metrou și spații de socializare. În plus, odată cu mutarea comerțului în online, ESSA a dezvoltat platforme suport pentru rețele, de la componenta de call center și partea de comenzi online, până la structuri de pregătire a comenzilor direct în punctele de vânzare.
Serviciile ESSA sunt împărțite în trei mari divizii, respectiv cea de merchandising (cu o pondere de peste 60%), structura de leasing personal (peste 15%) și structura de BTL (aproximativ 23%). Cu precizarea că ponderea punctată pentru fiecare divizie în parte se referă la perioada de dinainte de pandemie.
Măsurile de limitare a contactului între persoane, dar și scăderea traficului în punctele de vânzare și trecerea bruscă la telemuncă au fost cele care au condus la decizia partenerilor ESSA de a renunța la programele ce pot contribui la transmiterea bolilor. Drept urmare, primele programe închise în 2020 au fost cele de BTL, respectiv proiectele ce implicau prezența promoterilor în punctele de vânzare, cu sesiuni de degustare și de informare.
ESSA Group a implementat rapid diferite servicii astfel încât să nu recurgă la concedieri în rândul angajaților. Mai mult chiar, în plină criză sanitară – în lunile martie și aprilie – a angajat câteva sute de oameni, iar la finalul anului trecut, erau circa 1.643 de angajați cu contracte de muncă.
Despre ESSA Group:
Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În anul 2019, grupul a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, pentru ca în 2020 să sară puțin de 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.