Vanzarile retailerului de mobila IKEA in Romania in anul fiscal 2012 (1 septembrie 2011-31 august 2012) au fost in crestere cu 10,8% fata de anul fiscal 2011. In aceasta perioada, 3 milioane de clienti au trecut pragul magazinului. Acestia au plecat acasa cu peste 11 milioane de produse in valoare de 91,4 milioane de euro (inclusiv TVA).

Vanzarile IKEA Group au crescut in aceeasi perioada cu 9,5% pana la 27 de miliarde de euro, potrivit unui comunicat al companiei, cu ajutorul celor 338 de magazine existente.
Pentru magazinele deja deschise, vanzarile s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut cu 8%, pana la 3,2 miliarde de euro, datorita volumului mai mare de vanzari si a atentiei permanente asupra costurilor – preturile produselor au scazut cu peste 20% in ultimul deceniu, potrivit comunicatului propriu al companiei. Profiturile au fost reinvestite atat in dezvoltarea a peste 2.000 de produse noi, servicii imbunatatite si in comertul online.

“Oamenii din intreaga lume apreciaza produsele functionale si cu design de calitate la preturi accesibile. In 2012 am reusit sa crestem in majoritatea pietelor. Cele in care am crescut cel mai mult au fost China, Rusia si Polonia, urmate indeaproape de SUA si Germania”, a declarat Mikael Ohlsson,  CEO al IKEA Group.