Colorata maine-i gata: 41% din instrumentele de scris ne nuanteaza colile

Perioada luata in considerare de o analiza GfK Retail and Technology Romania nu poate fi considerata ca una de varf pentru vanzarile de instrumente de scris, deoarece luna mai si prima jumatate a lunii iunie sunt cele premergatoare vacantelor de vara, ceea ce determina o scadere a vanzarilor.
Categoria cu cel mai mare succes o reprezinta pixurile clasice, stilourile, creioanele grafit si cele mecanice, rollerele si finelinerele, acestea avand o pondere de 60% in volum din totalul pietei. In topul produselor vandute, dupa pozitia de varf a instrumentelor de scris se afla categoria produselor de colorat, care include creioane colorate, carioci si creioane cerate. Acestea totalizeaza 33% din volumul pietii, fiind urmate de categoria instrumentelor de marcat texte scrise, cu o cota de 8%.
In prima jumatate a anului 2012, analizand evolutia fiecarui segment din totalul categoriei, creioanele cerate au fost la mare cautare. Ele au inregistrat o crestere in valoare de 22% fata de aceeasi perioada a anului 2011, fiind urmate de creioanele colorate, cu o crestere de 13%. O alta crestere semnificativa este in cazul roller-elor, ele avand o valoare a vanzarilor cu 12% mai mare decat in primele sase luni ale anului anterior.
O crestere a vanzarilor in sectorul instrumentelor de scris se va inregistra in lunile august – septembrie, perioada de pregatire pentru un nou an scolar, astfel ca retailerii mai au timp sa se aprovizioneze conform cererii.
No related posts.