Reteaua LaDoiPasi a devenit la sfarsitul anului trecut cea mai extinsa retea de magazine de proximitate din tara, cuprinzand 500 de magazine operationale, desi lansarea sa s-a produs in luna martie a aceluiasi an. Lantul de magazine lansat de Metro Cash&Carry este rezultatul reuniunii mai multor proprietari independenti care au aderat la aceasta retea.
Numarul impresionant de comercianti care au dorit apartenenta acestui grup indica doua lucruri distincte: in primul rand competitia cu hiper si supermarketurile de proximitate are efecte puternic negative asupra magazinelor de cartier, iar multi proprietari inteleg ca au nevoie de ajutor pentru a rezista pe piata. In al doilea rand, competitia preturilor te obliga sa cauti si sa gasesti furnizorii potriviti.
Optiunile permise de reteaua LaDoiPasi par a fi cele care conving micii parteneri. Potrivit datelor trimise de Metro Cash&Carry redactiei Retailers.ro traderii din program sunt liberi sa isi aleaga furnizorii de la care isi fac aprovizonarea, beneficiind in acelasi timp de traininguri si recomandari de sortimentatie din parte agrupului. Totusi in magazinele retelei se regaseste o sortimentatie de baza necesara desfasurarii activitatii magazinului in conditii optime, printre care se regasesc si produse marca proprie METRO Romania. Oferta este completata de produse alese de catre fiecare comerciant in parte, in functie de nevoile si preferintele clientilor sai.
In ceea ce priveste politica de preturi, aceasta este proprie fiecarui comerciant in parte, cu exceptia promotiilor organizate la nivel national, cand preturile sunt aliniate. La fiecare doua saptamani, Metro Cash & Carry Romania publica brosuri si promoveaza selectiv produsele proaspete, precum si produsele marca proprie.
Aderarea
Cerintele pentru aderare sunt rezonabile. Clientul retelei nu renunta la identitatea sa ci isi pastreaza independenta financiara si manageriala, benefiicind totodata de suportul si experienta grupului in domeniul retail
ului modern, acesta fiind unul dintre avantajele prin care programul se diferentiaza pe piata.
Antreprenorii care vor sa adere la programul La Doi Pasi trebuie sa stie ca magazinele functioneaza in regim de autorservire, sub numele La Doi Pasi (proprietarul magazinului poate sa isi pastreze numele alaturi de cel al programului) si trebuie sa aiba o suprafata minima de 40 de mp si maxima de 200 mp.
De asemenea, magazinele sunt remodelate dupa un concept stabilit impreuna cu specialistii Metro Cash & Carry Romania. Exista un layout standard de magazin pentru toti comerciantii independenti, la care se ajunge prin investitii in remodelarea spatiului, iar investitia variaza in functie de dimensiunile magazinului, de dispunerea acestuia, precum si de gradul de dotare existent in momentul aderarii la program.
Important este ca pentru aderarea in cadrul retelei nu se percepe taxa de franciza. In schimb, toti partenerii beneficiaza de asistenta pentru marketing, precum promovarea in media la nivel national sau realizarea unor brosuri de promovare a produselor si promotiilor existente in magazinele La Doi Pasi, iar in cadrul acestor actiuni de marketing contribuie partial si traderii intrati in program printr-o contributie lunara.