Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de aproape  27 milioane de euro, cu 5% mai mult fata de rezultatul obtinut in perioada similara a anului trecut, din care 18,3 milioane de euro au fost obtinute de Agricola International, cea mai importanta companie a grupului, care detine lantul de productie a carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic.

Vanzarile de carne de pui au crescut 8% in volum in primele trei luni, iar in valoare cu 24%.

“Cresterea pretului de vanzare la carnea de pasare, din 2009 si pana astazi, cumuleaza 17 procente. Cu alte cuvinte, pretul mediu al carnii de pasare a evoluat in ultimii patru ani in ritm cu inflatia. In acelasi interval, graul s-a scumpit cu 145%, porumbul cu 132%”, a declarat Grigore Horoi, presedintele grupului Agricola.

Vanzarile la categoria salamuri crude uscate realizate de Salbac, companie din cadrul grupului, au crescut in primul trimestru cu 16% fata de aceeasi perioada din 2012. La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o scadere cu 15% a volumelor vandute si o diminuare ceva mai mica a cifrei de afaceri.

Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o scadere cu 10% a vanzarilor, principalul motiv fiind o supraproductie in tarile vestice, care a condus la o reducere a pretului pe intreaga piata a Uniunii Europene.