“In Romania, situatia este inca favorabila comertului de tip traditional. Tendinta de scadere a comertului de tip traditional in detrimentul comertului modern nu este  foarte accentuata”, a declarat Daniela Badila, director al Directiei de bunuri de consum din Consiliul Concurentei.

La mijlocul anului trecut, retailul modern acoperea 51% din totalul pietei de retail la nivel national, potrivit unui studiu GfK.

Potrivit acesteia, gradul de concentrare al pietei de retail se situeaza inca la un nivel scazut, primii cinci jucatori dupa vanzari, respectiv Kaufland, Carrefour, Metro, Selgros si Lidl, detinand doar 30% din total. Cei cinci retaileri sunt urmati de Real, Profi, Penny, Auchan, Mega Image, Cora si Billa.

“In perioada 2010-2013 au avut loc cinci operatiuni de concentrare economica si avem in curs de autorizare preluarea Real de catre Auchan. O decizie este asteptata in perioada urmatoare”, a aratat Badila.