Romanii au inceput sa-si refuze micile placeri oferite de electrocasnicele mici.

Mediul politic instabil, dar si recesiunea in multe tari din zona euro au contribuit la incetinirea ritmului de crestere a economiei romanesti, situatia fiind resimtita in mod considerabil pe piata electrocasnicelor mici. Astfel, aceasta a avut o scadere in valoare de 9% in euro, atingand in al doilea trimestru al anului curent valoarea de 22 milioane de euro, fata de 24 milioane de euro in aceeasi perioada a anului 2011.

Principalele categorii care au contribuit la acest declin cu o crestere negativa de doua cifre au fost unele dintre cele mai mari piete de electrocasnice mici cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, aspiratoarele si aparatele pentru indepartarea parului corporal si facial (masculin si feminin), potrivit companiei de cercetare de piata GFK.

[box bg=”#000″ color=”#CCC”]Doar o categorie a reusit sa se faca remarcata in acest trimestru: aparatele pentru prepararea bauturilor. Cresterea din acest trimestru a fost impulsionata de vanzarile masinilor cu presiune ridicata (expresoarele fullautomatice, expresoarele care folosesc capsule de la orice producator si expresoarele traditionale), dar si de performanta buna a aparatelor de cafea cu presiune mica care folosesc capsule.[/box]

In ciuda tendintelor descendente din categoria electrocasnicelor mici, au fost si segmente de piata cu o evolutie buna: aspiratoarele fara sac au inregistrat o crestere usoara de 3%, sistemele de calcat au avut o ascensiune de doua cifre si storcatoarele de fructe si legume au reusit sa inregistreze o mica crestere de 2%.

Majoritatea pietelor din categoria electrocasnicelor mici s-au confruntat cu vremuri dificile in al doilea trimestru al anului. Avand in vedere diferentele mari ale ratelor de schimb valutar si ca urmare a deprecierii monedei nationale, evolutia acestei piete este privita diferit din perspectiva celor doua monezi: scadere de 9% in euro.

In plus, in al doilea trimestru al anului, 84% din cifra de afaceri de pe piata electrocasnicelor mici a fost generata de produse care costa mai putin de 100 de euro.