Pe timp de criza a crescut interesul pentru masinile de spalat non-automate, cu pretul de 400 de lei

Piata electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, masini de spalat rufe si vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote si uscatoare) va creste cu 4-5% in acest an si va depasi pragul de 300 milioane euro, potrivit directorului de marketing al Whirpool Romania, Mioara Bolozan. Totusi, deoarece in primele opt luni ale acestui an, pretul mediu de vanzare al masinilor de spalat a crescut cu peste 20 euro, de la 237 euro la 261 euro, iar puterea de cumparare a romanilor s-a diminuat, interesul pentru produse ieftine, fara functii este in crestere, masinile de spalat non automate ajungand la o cota de piata de 15% de la 1% in 2008.
“Criza financiara a adus la o crestere nepermis de mare a vanzarilor de masini de spalat non automate, pe care noi, ca producator de masini de spalat, credeam ca nu se mai fabrica. Practic, acest tip de masini de spalat, cu un pret de vanzare sub 400 lei, a ajuns la o cota de aproape 15%, in conditiile in care inainte de criza se situa sub 1%. Acum lucrurile s-au schimbat si vedem o crestere a consumului de produse de tip A plus. Evident ca aceste produse sunt mai scumpe, cu impact asupra evolutiei valorii pietei de profil si a pretului mediu de vanzare”, a afirmat Bolozan.
Potrivit datelor prezentate de Whirpool Romania, piata electrocasnicelor mari a atins 294,9 milioane de euro in 2010 si a urcat la 312,4 milioane de euro in 2011. Anul trecut, vanzarile de electrocasnice mari au cumulat 290,96 milioane de euro.
“In primele opt luni ale acestui an, volumul de vanzari a scazut cu 7% fata de august 2012, dar asistam la o imbunatatire a ofertei, a mixului de produse vandute, cu impact asupra pretului mediu de vanzare, care a urcat cu 10%, si implicit asupra valorii pietei de profil, al carei avans a fost de 4% in perioada analizata, in conditiile in care cursul valutar a fost mult mai stabil”, a afirmat reprezentantul Whirpool Romania.
Photo credit: matthiaswerner / Foter / CC BY-NC-SA
No related posts.