La inceputul anului 2013, 27% din totalul populatiei cu acces la internet din Romania se declarau utilizatori ai comertului electronic, conform unui studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown.

Practic, astazi unul din patru romani cu acces la internet este cumparator online, in vreme ce 70% din romani se documenteaza pe internet inainte de a lua o decizie de cumparare.

Comparativ cu anul trecut, ideea de cumparaturi online a inceput sa devina tot mai atractiva si in randul persoanelor de o varsta mai inaintata – categoria 45-55 de ani crescand de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic in 2013 – dar si in randul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comert electronic, in usoara crestere fata de anul trecut).

Categoriile de electrocasnice si cea IT continua se fie cele mai cautate de cumparatorii online, anul trecut 20% din vanzarile de produse electroIT fiind generate de comertul online. Prin comparatie, din tot retailul din Romania, cumparaturile online au reprezentat doar 2%.

Photo credit: Ed Yourdon / Foter / CC BY-SA