Pana in 2020,  90% din populatia lumii cu varsta de peste 6 ani va avea un telefon mobil, iar numarul de abonamente asociate smartphone-urilor va depasi 6,1 miliarde la nivel mondial potrivit celei mai noi editii a raportului Ericsson Mobility Report,  ceea se inseamna ca si metodele de advertising se vor schimba.

SmartphoneRima Qureshi, Senior Vice President, Chief Strategy Officer si Head of M&A, Ericsson, a declarat: „Costul din ce in ce mai mic al dispozitivelor mobile, functionalitatea lor sporita si acoperirea tot mai buna prin retele de telefonie mobile sunt factori care transforma tehnologia mobila intr-un fenomen global ce va fi, in curand, disponibil tuturor oamenilor de pe planeta, indiferent de varsta lor sau de locul in care locuiesc.”

65-70% din telefoanele vandute in al treilea trimestru al anului 2014 au fost smartphone-uri

Cresterea in popularitate a smartphone-urilor continua. Astfel, 65-70% din telefoanele vandute in al treilea trimestru al anului 2014 au fost smartphone-uri, in crestere fata de procentul de 55% inregistrat in acelasi trimestru al anului 2013.

In ciuda vanzarilor mai mari, care vor conduce la un total estimat de 800 de milioane de abonamente noi asociate smartphone-urilor pana la finalul anului, raportul Ericsson subliniaza potentialul inca mare de crestere al segmentului. In acest moment, smartphone-urile reprezinta doar 37% din abonamentele de telefonie mobila, ceea ce inseamna ca multi utilizatori nu au facut inca trecerea catre aceste dispozitive mobile cu functionalitati sporite si acces mai bun la Internet.

Raportul preconizeaza un ritm accelerat de adoptie al smartphone-urilor in anii care urmeaza, pe masura ce numarul de abonamente asociate smartphone-urilor va creste de la 2,7 miliarde la 6,1 miliarde in 2020.

Continutul video-  segmentul cu cea mai rapida crestere

Continutul video continua sa domine retelele mobile: in retelele 4G, el reprezinta, in acest moment, 45-55% din traficul mobil. Cresterea popularitatii sale vine din utilizarea in mai mare masura a streaming-urilor video si a imbunatatirii experientei de video mobil.

Dispozitivele folosite pentru vizionarea filmuletelor video se schimba si ele. Multe dintre ele au ecrane mari, facand posibila o mai buna calitate a imaginilor, ceea ce a facut ca acest tip de continut sa fie consumat de pe toate tipurile de dispozitivele si in cantitati tot mai mari, atat de acasa, cat si atunci cand oamenii se afla in miscare.
In viitor, Ericsson estimeaza ca traficul video mobil va creste de 10 ori pana in 2020, ajungand sa reprezinte aproximativ 55% din traficul mobil de date in 2020.

5G: abonamentele viitorului

Pana in 2020, vor fi lansate comercial primele retele 5G si se estimeaza ca aceasta tehnologie va avea o rata de adoptie mai rapida decat 4G/ LTE, asa cum si 4G a fost mai rapid exploatata decat 3G.